LinkedIn – portal dla twojej firmy

13.12.2017 Marketing
Oceń 5.00/5 (1)

LinkedIn, czyli jak mawiają niektórzy “Facebook dla profesjonalistów”, to serwis społecznościowy przystosowany do kontaktów biznesowo - zawodowych. Obecnie liczy ponad 400 mln aktywnych użytkowników. Konto na tym portalu to ważny element w budowaniu marki firmy profesjonalnej, poważnie podchodzącej do swojej obecności w social media.

LinkedIn jak każdy portal społecznościowy oferuje typowe korzyściami, jakie niesie ze sobą obecność w nim naszej firmy. Są to miedzy innymi interaktywność, podwyższenie świadomości marki, czy darmowa reklama. Co ciekawe, LinkedIn okazuje się również wsparciem dla kontaktów B2B. Jest też wygodnym narzędziem działu HR, który w serwisie znajduje sporo użytkowników indywidualnych poszukujących pracy oraz freelancerów.

Jan Chłapowski, konsultant do spraw strategii B2B w social media: LinkedIn nie jest największym portalem społecznościowym na świecie, ale w świecie biznesu okazuje się najbardziej efektywnym. Jest tak dlatego, że to właśnie na portalu LinkedIn jest najwięcej osób o ściśle biznesowym podejściu którzy są zainteresowani nawiązywaniem kontaktów biznesowych jak również dzieleniem się swoim doświadczeniem.

 

Jeśli już założymy konto na LinkedIn możemy liczyć na różnego rodzaju korzyści. Portal jest świetnie pozycjonowany, dlatego nasz profil będzie dobrze wyświetlał się w wyszukiwarkach. Oczywiście jak już wspomnieliśmy LinkedIn, jak każdy serwis społecznościowy, pomaga w budowaniu świadomości marki i poprawia komunikację z naszymi klientami. Co niemniej ważne dzięki portalowi nie tracimy także z oczu naszych byłych pracowników oraz mamy wgląd w profile obecnie zatrudnionych osób, co poprawia naszą komunikację wewnętrzną. Portal wykorzystać można na wiele różnych sposobów: do promocji naszych nowych produktów, czy planowanych działań w firmie. Tak jak wspominaliśmy, portal wspomoże też nasz dział HR przy procesie rekrutacji nowych pracowników.

 

Jak wybrać sposób komunikacji odpowiadający profilowi naszej działalności?

 

Jan Chłapowski, konsultant do spraw strategii B2B w social media: Wchodząc w komunikacje na social media trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie do kogo chcemy ją skierować? Jeżeli jesteśmy firmą B2C to portale takie jak Facebook czy Instagram mogą być bardziej efektywnym narzędziem w budowaniu komunikacji i świadomości marki. Jednak gdy działamy na rynku B2B to już działania na tych portalach nie będą stanowiły dla nas takiej dużej wartości i rzadko kiedy będą budowały np. leady.

ważne
Badania pokazują, że 80% Leadów B2B wygenerowanych dla firm przez social media pochodzi z LinkdIn. Dlatego też prowadzenie strony firmowej na tym portalu może się okazać bardzo korzystne na rynku B2B.

Należy pamiętać o tym, że profil firmy w LinkedIn stanie się naszą profesjonalną wizytówką. Warto więc przemyśleć jakich elementów graficznych chcemy użyć. Jeżeli mówimy o stronie wizualnej to przy budowaniu kontentu dobrze się sprawdzają infografiki, które w czytelny sposób przedstawiają twarde dane. Warto też skorzystać z porady profesjonalisty, który podpowie nam jakich użyć fraz kluczowych, które wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie naszej strony.

 

Niemniej ważne jest aby dokładnie wypełnić dane o firmie. Co oczywiste musimy na bieżąco aktualizować wydarzenia związane z naszą działalnością. Warto chwalić się nagrodami czy certyfikatami firmy. Dobrym pomysłem jest też połączenie konta na LinkedIn ze stronami firmy w innych serwisach społecznościowych.

 

Co może zaszkodzić naszej firmie, czego unikać?

 

Jan Chłapowski, konsultant do spraw strategii B2B w social media: Trzeba pamiętać, że na LinkedIn komunikacje prowadzi się zupełnie inaczej niż na Facebooku czy Instagramie. Tutaj faktycznie „Content is the King”, czyli niezmiernie ważne jest to, co publikujemy. Badania pokazują, że na LinkedIn liczy się treść i przydatność biznesowa, a osoby na tym portalu społecznościowym z chęcią czytają posty i artykuły liczące około od 1000 do 2000 słów. Tymczasem na portalach takich jak Facebook lepiej pozycjonują się posty ze zdjęciami i filmami video, a długie informacje tekstowe są niemal w zaniku.

ważne
Najczęstszym błędem na LinkedIn w przypadku zarówno osób jak i firm jest publikowanie treści nie biznesowych tak jak ma to miejsce na Facebooku.

LinkedIn podobnie jak Facebook stwarza możliwość uczestnictwa w grupach tematycznych, oraz stworzyć płatną reklamę firmy.

 

Ramka

 

Na LinkedIn najważniejsze jest aby dzielić się wiedzą i prezentować rozwiązania swojej firmy, co procentuje świetną komunikacją. Dzięki skutecznemu prowadzeniu komunikacji na LinkedIn możemy realizować następujące cele:

 

Rafał Wąsowicz


 Przeczytaj również:

 

#Rachunek Partner

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies