LinkedIn – portal dla twojej firmy
13.12.2017 MarketingLinkedIn, czyli jak mawiają niektórzy “Facebook dla profesjonalistów”, to serwis społecznościowy przystosowany do kontaktów biznesowo - zawodowych. Obecnie liczy ponad 400 mln aktywnych użytkowników. Konto na tym portalu to ważny element w budowaniu marki firmy profesjonalnej, poważnie podchodzącej do swojej obecności w social media.
LinkedIn jak każdy portal społecznościowy oferuje typowe korzyściami, jakie niesie ze sobą obecność w nim naszej firmy. Są to miedzy innymi interaktywność, podwyższenie świadomości marki, czy darmowa reklama. Co ciekawe, LinkedIn okazuje się również wsparciem dla kontaktów B2B. Jest też wygodnym narzędziem działu HR, który w serwisie znajduje sporo użytkowników indywidualnych poszukujących pracy oraz freelancerów.
Jan Chłapowski, konsultant do spraw strategii B2B w social media: LinkedIn nie jest największym portalem społecznościowym na świecie, ale w świecie biznesu okazuje się najbardziej efektywnym. Jest tak dlatego, że to właśnie na portalu LinkedIn jest najwięcej osób o ściśle biznesowym podejściu którzy są zainteresowani nawiązywaniem kontaktów biznesowych jak również dzieleniem się swoim doświadczeniem.
Jeśli już założymy konto na LinkedIn możemy liczyć na różnego rodzaju korzyści. Portal jest świetnie pozycjonowany, dlatego nasz profil będzie dobrze wyświetlał się w wyszukiwarkach. Oczywiście jak już wspomnieliśmy LinkedIn, jak każdy serwis społecznościowy, pomaga w budowaniu świadomości marki i poprawia komunikację z naszymi klientami. Co niemniej ważne dzięki portalowi nie tracimy także z oczu naszych byłych pracowników oraz mamy wgląd w profile obecnie zatrudnionych osób, co poprawia naszą komunikację wewnętrzną. Portal wykorzystać można na wiele różnych sposobów: do promocji naszych nowych produktów, czy planowanych działań w firmie. Tak jak wspominaliśmy, portal wspomoże też nasz dział HR przy procesie rekrutacji nowych pracowników.
Jak wybrać sposób komunikacji odpowiadający profilowi naszej działalności?
Jan Chłapowski, konsultant do spraw strategii B2B w social media: Wchodząc w komunikacje na social media trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie do kogo chcemy ją skierować? Jeżeli jesteśmy firmą B2C to portale takie jak Facebook czy Instagram mogą być bardziej efektywnym narzędziem w budowaniu komunikacji i świadomości marki. Jednak gdy działamy na rynku B2B to już działania na tych portalach nie będą stanowiły dla nas takiej dużej wartości i rzadko kiedy będą budowały np. leady.
Należy pamiętać o tym, że profil firmy w LinkedIn stanie się naszą profesjonalną wizytówką. Warto więc przemyśleć jakich elementów graficznych chcemy użyć. Jeżeli mówimy o stronie wizualnej to przy budowaniu kontentu dobrze się sprawdzają infografiki, które w czytelny sposób przedstawiają twarde dane. Warto też skorzystać z porady profesjonalisty, który podpowie nam jakich użyć fraz kluczowych, które wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie naszej strony.
Niemniej ważne jest aby dokładnie wypełnić dane o firmie. Co oczywiste musimy na bieżąco aktualizować wydarzenia związane z naszą działalnością. Warto chwalić się nagrodami czy certyfikatami firmy. Dobrym pomysłem jest też połączenie konta na LinkedIn ze stronami firmy w innych serwisach społecznościowych.
Co może zaszkodzić naszej firmie, czego unikać?
Jan Chłapowski, konsultant do spraw strategii B2B w social media: Trzeba pamiętać, że na LinkedIn komunikacje prowadzi się zupełnie inaczej niż na Facebooku czy Instagramie. Tutaj faktycznie „Content is the King”, czyli niezmiernie ważne jest to, co publikujemy. Badania pokazują, że na LinkedIn liczy się treść i przydatność biznesowa, a osoby na tym portalu społecznościowym z chęcią czytają posty i artykuły liczące około od 1000 do 2000 słów. Tymczasem na portalach takich jak Facebook lepiej pozycjonują się posty ze zdjęciami i filmami video, a długie informacje tekstowe są niemal w zaniku.
LinkedIn podobnie jak Facebook stwarza możliwość uczestnictwa w grupach tematycznych, oraz stworzyć płatną reklamę firmy.
Ramka
Na LinkedIn najważniejsze jest aby dzielić się wiedzą i prezentować rozwiązania swojej firmy, co procentuje świetną komunikacją. Dzięki skutecznemu prowadzeniu komunikacji na LinkedIn możemy realizować następujące cele:
- zbudować sieć kontaktów biznesowych,
- bezpośrednio dotrzeć do nowych klientów,
- dzielić się wartościową treścią na LinkedIn która przyciągnie do Ciebie potencjalnych klientów i partnerów biznesowych,
- zbudować swoją pozycję jako eksperta i lidera w danej branży,
- podjąć współpracę z najlepszymi specjalistami na rynku.
Rafał Wąsowicz
Przeczytaj również:
- Czym jest identyfikacja marki ?
- Jak skutecznie nawiązać współpracę z klientem ?
- Jak dobrze zbudować produkt ?