Jakie aplikacje pomogą Ci się podczas prowadzenia biznesu?

18.01.2018 Prowadzenie działalności
Oceń 0.00/5 (0)

W sieci znajdziemy tysiące aplikacji dla biznesu, stanowcza większość tych najpopularniejszych ma swoje wersje na systemy Android oraz iOS. Aby jednak przyniosły zamierzony pożytek, musimy nauczyć siebie – oraz naszych współpracowników – konsekwentnie z nich korzystać. Uważać trzeba, by nie poświęcać więcej czasu na samą obsługę programów niż same będą go w stanie dla nas zaoszczędzić. Warto być krytycznym i wybrać dla siebie najlepsze narzędzia; wiele z nich nie zawsze spełnia pokładane przez użytkowników nadzieje, przez co dość szybko znikają z pierwszych stron wyników wyszukiwania.

Pocket

 

Często przeglądając strony internetowe, natrafiamy na prawdziwą perełkę. Niestety, nie zawsze mamy wystarczającą ilość czasu czy odpowiednie warunki, aby pozwolić się oddać lekturze czy oglądaniu wideo. Pocket pozwala jednym, szybkim kliknięciem zapisać stronę i w każdej chwili do niej wrócić. Bez względu czy zrobimy to na tym samym komputerze, firmowym tablecie czy prywatnym telefonie. Dostęp z każdego urządzenia będzie jednakowo łatwy, ponadto sama aplikacja podpowie nam, jakie jeszcze treści w internecie mogą wydać nam się interesujące. Za jej pomocą, łatwo też podzielimy się branżowym artykułem z naszym zespołem.

 

Evernote

 

Robienie podręcznych zapisków na papierze ma sporo wad: niewygodnie z nimi się przemieszczać, zawsze potrzebujemy długopisu, a także łatwo możemy je zgubić (czasami to może stanowić największe niebezpieczeństwo). Z drugiej strony do zapisania swoich pomysłów czy szkicu tekstu, nie potrzebujemy zaawansowanych edytorów – wystarczy nam Evernote! Ta prosta i przejrzysta aplikacja pozwoli nam łatwo zapisać, posortować i z powrotem dotrzeć do naszych treści. Program dzieli się na Notatki, Notatniki i Znaczniki, pozwala łatwo udostępniać czy dzielić się plikami. Szczególnie przydatne, kiedy nad danym tekstem pracuje więcej osób, a dzięki możliwości rozdzielenia dokumentów, na jednym koncie możemy mieć zarówno te firmowe jak i prywatne. Evernote pozwala na umieszczenie nie tylko tekstu, ale i materiałów audio, filmów czy list do zrobienia, dodatkowo współpracuje z Google Drive.

 

Wunderlist

 

Nasza skuteczność zależeć będzie od zrealizowanych zadań. Co zrobić w sytuacji, kiedy mamy ich bardzo dużo, a część z nich musimy oddelegować naszym pracownikom, a następnie zweryfikować, czy zostały one przez nich wykonane? Dzięki aplikacji Wunderlist możemy wyrzucić je z pamięci (naszej głowy). Wielokrotnie nagradzany program, pomaga nam w codziennych trudach planować dzień – a co najważniejsze – kontrolować wykonywanie poszczególnych priorytetów, szybko się nimi dzielić z innymi, ustawiać przypomnienia czy dodawać notatki. Darmowa wersja na tle konkurencji jest bardzo rozbudowana i większości przypadków, zupełnie wystarczająca. Opcja Wunderlist Business pozwala na bardziej zaawansowane funkcje, np. dzielenie się plikami. Jej koszt uzależniony jest od ilości osób w zespole, którym zechcemy nadać do niej dostęp.

 

MailChimp

 

Hurtowa wysyłka maili z konta służbowego może się skończyć tzw. blacklistowaniem, czyli oznaczeniem go w internetowych bazach jako konta spamerskiego czy w jakikolwiek inny sposób nieprzyjemnego lub niebezpiecznego. Oczywiście, nadal będziemy mogli wysyłać maile, jednak najczęściej ominą one folder „odebrane” u naszego odbiorcy i wylądują prosto w spamie. Poza tym, takie działanie może stanowić potencjalne niebezpieczeństwo wyświetlenia całej grupy odbiorców – wystarczy, że omyłkowo skopiujemy listę adresów do innego pola niż „ukryta opcja do”, co może narazić nas na nieprzyjemne konsekwencje ze strony zainteresowanych. MailChimp pozwoli nam na znacznie więcej! To darmowe narzędzie, początkowo tworzone z myślą o tworzeniu i wysyłce kampanii e-mailowych jest prawdziwym kombajnem marketingowym, w dodatku niezwykle prostym i intuicyjnym w obsłudze. Samodzielne przygotowanie wysyłki maili odbywa się na zasadzie „przeciągnij i upuść”, sam program oferuje wiele ciekawych i estetycznych templatek, które wystarczy uzupełnić treścią. Łatwość tworzenia list grup docelowych, możliwość sprawdzenia klikalności i responsywności, testy A/B czy automatyczne newslettery – to tylko niewielka część tego, co potrafi. W sieci znajdziemy wiele ciekawych tutoriali i pożytecznych wskazówek, np. w serwisie YouTubie.

 

Toggl

 

Czy kiedykolwiek sprawdziliśmy, ile czasu w pracy faktycznie poświęcamy na pracę? A jeżeli tak, to wykonywanie jakich czynności zabiera go najwięcej? Ile minut dziennie przeznaczamy na sprawdzenie Facebooka czy przejrzenie najnowszych wiadomości? A może mamy słabość do portali ze śmiesznymi obrazkami i nawet nie zdajemy sobie sprawy jak bardzo nas pochłaniają. Toggl to czasomierz, który na bieżąco rejestruje naszą pracę, następnie analizuje te dane i przedstawia w przejrzysty sposób np. w postaci wykresów czy tabeli. Świetna sprawa nie tylko dla ciekawych swojej produktywności, ale także dla przedsiębiorców, którzy rozliczają się ze swoimi pracownikami w sposób godzinowy. Darmowa wersja pozwala na połączenie maksymalnie 5 użytkowników. Płatna, kosztująca 5 dolarów miesięcznie i znosi wszelkie limity wersji darmowej.

 

Canva

 

Przygotowywanie projektów graficznych dla niewprawionego użytkownika często może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Ciągłe zlecanie przygotowania obrazków na potrzeby postów na firmowym fanpag czy biznesowych slajdów do prezentacji może poważnie nadszarpnąć budżet niedużej firmy. Z drugiej strony, chcemy mieć pewność, że wykorzystane komercyjnie projekty, nie naruszają praw majątkowych osób trzecich. Canva jest online’owym narzędziem do tworzenie przeróżnych grafik; od logotypu, poprzez projekt wizytówki, szablon prezentacji na kartkach okolicznościowych kończąc. Strona wyróżnia się aktualnym designem samych projektów, a także prostotą obsługi i wystarczającą ilością funkcji dodatkowych (jak np. zbiór darmowych zdjęć czy wektorów), aby stać się codziennym narzędziem w naszej firmie. Pliki w prosty sposób możemy zapisać do publikacji w sieci, jak i przygotować je do druku.

 

Charakter każdego biznesu jest zgoła inny, tak samo jak aplikacje dla niego przewidziane. Najlepszym sposobem sprawdzenia co faktycznie nam pomaga, a co niepotrzebnie tylko komplikuje sprawę jest samodzielne przetestowanie aplikacji. Wiele z nich wyręczy nas z realizacji codziennych rutynowych zadań, pozwoli zaoszczędzić pieniądze oraz uniknąć niepowodzeń. Świetną stroną, która pozwoli nam być na bieżąco w świecie aplikacji dla biznesu jest Product Hunt. 


 Przeczytaj również:
 

 

#Ikonto Biznes #Aplikacja Księgowa

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies