Jak nie dać się kryzysowi i utrzymać firmę na rynku?
30.09.2020 Prowadzenie działalnościInformacje zebrane przez KUKE (Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych) nie są optymistyczne. W maju 2020 roku nastąpił wyraźny wzrost wskaźnika upadłości firm. Odnotowano wzrost na poziomie aż o 63,3% w porównaniu do kwietnia 2020 roku oraz o 16,7% w stosunku do maja 2019 roku. Nie sposób nie powiązać wzrostu niewypłacalności przedsiębiorstw ze spadkiem popytu na wiele produktów oraz usług w związku z pandemią koronawirusa.

Jak wygląda aktualna sytuacja w sektorze przedsiębiorstw?
Co oznaczają przytoczone wyżej statystyki KUKE? Otóż, rośnie liczba postępowań zarówno upadłościowych, jak i restrukturyzacyjnych. Oznacza to, że przedsiębiorstwa stają się niewypłacalne i ich utrzymanie na rynku staje się prawdziwym wyzwaniem. W wielu sektorach trudno o zachowanie płynności finansowej w dobie koronawirusa. Na taką sytuację przedsiębiorców wpływ ma nie tylko zamrożenie gospodarki oraz wprowadzone dla niektórych branż ograniczenia. Zmieniły się również zachowania konsumentów, co przejawia się zmniejszeniem aktywności ekonomicznej nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.
Na tę chwilę ciężko oszacować, jak bardzo sytuacja związana z epidemią wpłynie na wskaźnik upadłości firm. Wiele przedsiębiorstw korzysta bowiem z różnego rodzaju programów i tymczasowego wsparcia, co pozwala na kontynuowanie działalności.
Co zrobić, by utrzymać firmę na rynku?
Przed przedsiębiorcami stoi ogromne wyzwanie. Utrzymanie firmy pomimo trudnej sytuacji gospodarczej oznacza nie tylko zachowanie źródła dochodu dla samego przedsiębiorcy, ale też utrzymanie stanowisk pracy. Dlatego właściciele firm mogą skorzystać między innymi z rozwiązań, jakie proponuje Rządowa Tarcza Finansowa. KUKE oferuje dodatkowo swoim klientom możliwość przedłużenia momentu zgłoszenia braku terminowych płatności ze strony ich kontrahentów. Należy jednak pamiętać, że są to rozwiązania tymczasowe i może być konieczne podjęcie dodatkowych działań.
Pomoc dla przedsiębiorców od Alior Banku
Alior Bank jest bankiem przyjaznym przedsiębiorcom. Jeszcze długo przed kryzysem ekonomicznym związanym z epidemią koronawirusa właściciele firm mogli liczyć na szereg udogodnień skierowanych głównie do mikroprzedsiębiorców. Obecnie klienci Alior Banku mogą skorzystać z licznych rozwiązań, które pomogą w walce z ekonomicznymi skutkami koronawirusa. Wśród nich znajdują się między innymi takie produkty jak:
Promocja „1500 zł dla firm”
W dobie kryzysu ekonomicznego każda złotówka jest na wagę złota. W Alior Banku przedsiębiorcy mogą uzyskać nawet 1500 zł w ciągu roku za wybrane operacje na koncie firmowym (np. za pierwszy w miesiącu przelew do ZUS bądź US w wysokości określonej w regulaminie promocji, niektóre transakcje kartą, skorzystanie z oferty kas fiskalnych za pośrednictwem Alior Banku i nie tylko).
Rabat na paliwo na stacjach Circle K
Płacąc firmową kartą debetową Alior Banku na wybranych Stacjach Paliw Circle K otrzymasz:
- rabat 10 gr/l na paliwa miles® 95, miles® diesel, SupraGas
- rabat 15 gr/l na paliwa milesPLUS® 95, milesPLUS® 98, milesPLUS® diesel
Oferty specjalne i narzędzia dostępne dla klientów zarejestrowanych na portalu zafirmowani.pl
Zafirmowani.pl to serwis należący do Alior Banku, który został stworzony z myślą o wsparciu przedsiębiorstw (zarówno małych, jak i mikro). Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do licznych narzędzi i ofert specjalnych, które pomogą w zautomatyzowaniu wielu procesów, a tym samym pozwolą na spore oszczędności. Mowa między innymi o takich rozwiązaniach jak:
- bezpłatna aplikacja księgowa (do rozliczania KPiR oraz ryczałtu),
- generator nowych plików JPK (JPK_V7M, JPK_V7K)
- windykacja online
- mikrofaktoring,
- CRM dla firm,
- zdalna recepcja,
- tworzenie sklepu online,
- porady ekspertów zarówno Alior Banku, jak i firm zewnętrznych,
- oferty i rabaty dostarczane przez partnerów portalu.