Jak prowadzić skuteczny email marketing?

18.12.2017 Marketing
Oceń 5.00/5 (1)
Ekspert
Justyna Zapłata social media and content manager
firma: SALESmanago Marketing Automation 
Napisz do eksperta

Napisz do eksperta
Justyna Zapłata

Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.

 
 

Email marketing to jeden z najczęściej wybieranych przez marketerów kanałów komunikacji. Jak informuje City A.M., przeciętny pracownik biurowy otrzymuje 121 maili dziennie. Ilość dostarczanych maili jest ogromna! Jednak wcale nie musi to oznaczać, że wysyłanie kolejnych ofert marketingowych drogą mailową nie będzie skuteczne. Wręcz przeciwnie!

Jak twierdzi MarketingSherpa, 72% odbiorców preferuje otrzymywanie treści promocyjnych za pośrednictwem emaila, a jedynie 17% użytkowników wybiera media społecznościowe jako ulubiony kanał reklamowy. Dodatkowo, jak informuje w swoim raporcie Monetate, email marketing dostarcza więcej konwersji, niż jakikolwiek inny kanał marketingowy, włączając SEM i media społecznościowe. Statystyki te pokazują przewagę email marketingu nad innymi formami reklamy. Nie oznacza to oczywiście, że email marketing to bułka z masłem. O uwagę Twojego potencjalnego odbiorcy zabiega wiele firm. Przebicie się przez dziesiątki ofert oraz przykucie uwagi klienta stanowi prawdziwe wyzwanie. Masowo wysyłane maile z treścią jednakową dla wszystkich odbiorców na pewno nie spełnią swojego zadania.

 

Jak dopasować oferty promocyjne do oczekiwań Twoich klientów?

 

W tym celu warto wykorzystać platformę do Automatyzacji Marketingu. Takie narzędzie pozwoli Ci zebrać informacje o klientach, przetłumaczyć je na język zrozumiały dla człowieka, czyli stworzyć wirtualny profil klienta (dzięki czemu będziesz mógł dokonać rzetelnej analizy) oraz wykorzystać te informacje w praktyce, czyli przygotować kampanie marketingowe w oparciu o dynamiczne maile, banery, reklamy i dopasowane treści na Twojej stronie internetowej. Bardziej rozbudowane platformy do automatyzacji marketingu, takie jak SALESmanago, monitorują i integrują informacje z wielu źródeł, co umożliwi Ci dokładne poznanie Twoich klientów.

 

Jakie korzyści przynosi stosowanie platformy do automatyzacji w email marketingu?

 

Platforma do automatyzacji marketingu pozwala monitorować zachowanie klientów na Twojej stronie internetowej. Dzięki niej otrzymujesz informacje na temat produktów, którymi użytkownik Twojego sklepu jest obecnie zainteresowany. Wiesz, czy oglądane produkty trafiły do koszyka oraz czy doszło do transakcji.

 

Jak wykorzystać te informacje? Po dokonanym zakupie, wyślij swojemu klientowi wiadomość z podziękowaniami. Dzięki temu poczuje się on wyjątkowo i zobaczy, że doceniasz jego aktywność. Jeżeli jednak, mimo podjętych kroków (wysłanie produktów do koszyka) nie doszło do transakcji, warto zainterweniować. Dobrze sprawdzą się tutaj wiadomości przypominające o przedmiotach zostawionych przez klienta w koszyku oraz rabaty za szybkie podjęcie decyzji i dokonanie zakupu.

 

Dynamicznie wysyłane maile z zawartością koszyka odnotowują dużo wyższy współczynnik otwarć i kliknięć oraz nawet o kilkaset procent wyższą konwersję w porównaniu do zwykłych emaili. Dlaczego akcja ratowania porzuconych koszyków jest tak skuteczna? Głównym powodem, jest to, że wysyłasz swojemu klientowi produkty, które już raz wzbudziły u niego na tyle zainteresowania, że postanowił je kupić, zamiast zbioru przypadkowo wybranych produktów.

 

Jak podaje w swoim raporcie Certona, 39% sprzedawców online wysyła spersonalizowane rekomendacje produktowe kanałem mailowym. Oznacza to, że dostosowane do potrzeb klientów treści reklamowe wciąż stanowią rzadkość.

 

Oprócz danych o zachowaniu Twojego klienta, platforma do automatyzacji marketingu dostarcza również informacje o wszystkich wysyłanych wiadomościach email. W panelu analitycznym, możesz sprawdzić liczbę oraz treść maili, które otrzymał dany klient. Oprócz tego masz również dostęp do informacji ile z nich zostało otwartych (tzw. OR, z jęz, ang. Open Rate), ile klikniętych (tzw. CTR, z jęz ang, Click Through Rate) oraz które wiadomości osiągnęły najwyższy współczynnik konwersji. Dzięki tym danym możesz na bieżąco monitorować skuteczność prowadzonej przez Ciebie kampanii.

 

Czy wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do klientów zajmuje dużo czasu?

 

Proces wysyłania wiadomości może przebiegać automatycznie dzięki lejkom sprzedażowym. Lejki dzielą proces sprzedażowy na konkretne etapy. Do każdego etapu przypisywane są odpowiednie kontakty. Dzięki temu jesteś w stanie określić, ile Twoich leadów rozpoczyna proces sprzedażowy, a ile go kończy. Dodatkowo, posiadasz szczegółowe informacje o dynamice przepływu leadów pomiędzy wszystkimi etapami lejka. Dzięki tym informacjom możesz zaplanować skuteczne działania marketingowe, w tym wysyłanie konkretnych wiadomości do leadów znajdujących się na poszczególnych etapach lejków sprzedażowych. W ten sposób z sukcesem zautomatyzujesz wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do Twoich klientów.

 

Podsumowując, kluczem do sukcesu w email marketingu jest wysyłanie wiadomości odpowiadających na potrzeby i oczekiwania klientów. Jak informuje eMarketer - marketerzy w obszarze B2C, którzy wysyłają swoim odbiorcom spersonalizowane oferty, odnotowują współczynnik konwersji na poziomie 50%. Jest to wynik, o który warto zabiegać. Personalizacja działań jest możliwa dzięki narzędziom do automatyzacji marketingu.

#Salesmanago

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies