Upał w pracy. Jakie obowiązki ciążą na pracodawcy?
26.07.2019 Kadry i HRWysoka temperatura w okresie wakacji z pewnością sprzyja urlopom i podróżom, jednak upał dla osób pracujących może być bardzo uciążliwy. Nieodpowiednie warunki pracy mogą potęgować problemy ze skupieniem się czy koncentracją w letnie dni. Z tego powodu, w czasie upałów, na każdym pracodawcy ciążą dodatkowe obowiązki mające na celu zapewnienie pracownikom jak najlepszego komfortu pracy. Zostały one określone w art. 232 Kodeksu pracy oraz Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów. Pomimo prawnych regulacji, przepisy pozostawiają duże pole do ich interpretacji. Warto, aby przedsiębiorcy wiedzieli jakie obowiązki muszą spełnić, a jakie działania są ich dobrą wolą.

Dostęp do wody pitnej i zimnych napojów
W okresie letnim, w którym temperatura powietrza sięga określonych poziomów:
- powyżej 25°C w przypadku pracy na zewnątrz, na otwartej przestrzeni;
- powyżej 28°C w przypadku pracy wewnątrz np. w pomieszczeniach biurowych;
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby przeczytać cały artykuł należy się zalogować
Jeśli już jesteś z nami:
ZalogujJeśli nie masz jeszcze konta - dołącz do nas!
ZarejestrujRejestrując się zyskasz także:
Zapraszamy Cię do dołączenia do społeczności firm na zafirmowani.pl! Zakładając konto w portalu dostajesz:
dostęp do artykułów, wideo oraz plików do pobrania w wersji premium
możliwość zadania pytania i wymiany wiedzy z ekspertem
zamieszczanie swojej wizytówki on-line (mini strona www)