Bądź przygotowany do biznesu
27.06.2016 Kadry i HR![Ekspert]( https://www.cdn.zafirmowani.pl/files/portalsme/N2I7MDYsNTAsNTAsNA__/0c1cefa4e192bf14af248673db9843ba.jpg)
Napisz do eksperta
Wojciech Grabiec
Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.
Dotychczasowa praca nie daje Ci satysfakcji? Chcesz założyć własną działalność, ale nie jesteś pewny czy sobie poradzisz, ani tym bardziej, od czego powinieneś zacząć? Wychodzimy naprzeciw Twoim wątpliwością!
![](https://www.cdn.zafirmowani.pl/files/portalsme/YzY7MDYsMmIyLDFjYyw0/f876e9e9985510aaf58c59b8c5dab242.jpg)
Najważniejsze, co musisz zrobić to sprecyzować kluczowe elementy Twojego pomysłu, tak, aby w późniejszym działaniu móc odwoływać się do wizji, która przyświecała decyzji o otwarciu biznesu. Motywacja jest niezwykle ważna, gdyż to ona pobudza Cię do działania. I nie ma znaczenia, czy będzie to motywacja wynikająca z dążenia, by coś osiągnąć (motywacja „do”), czy motywacja wynikająca z chęci uniknięcia czegoś (motywacja „od”). Ważna jest determinacja i konsekwencja w dążeniu do celu.
Weź do ręki kartkę, długopis i zastanów się nad następującymi kwestiami:
-
Czym chcesz się wyróżnić na tle konkurencji? Jaki walor dla Twoich potencjalnych klientów będzie niosła ze sobą decyzja o wybraniu właśnie Twojej firmy na partnera biznesowego?
-
Co będzie wyjątkowe w usługach/towarach oferowanych przez Twoją firmę? Czym będą się one odróżniały od usług/towarów oferowanych przez firmy działające już na rynku?
-
Kto będzie Twoim pożądanym klientem? Jaki będzie jego wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, status materialny itp.? Opisz możliwie dokładnie jego profil, abyś w późniejszym etapie mógł zbudować odpowiedni model prospektingu, dostosować narzędzia marketingowe, zbudować własny efektywny model sprzedaży.
-
Kto pomoże Ci zrealizować Twój cel? Jakich pracowników potrzebujesz, jakie kompetencje i umiejętności muszą posiadać? Przemyśl również, co Ty masz im do zaoferowania jako pracodawca. Dlaczego to dla Ciebie i Twojej firmy mieli by pracować?
-
Zastanów się, na czyje wsparcie możesz liczyć oraz jakie kontakty możesz wykorzystać, aby zwiększyć sieć potencjalnych klientów. Z drugiej strony przemyśl, które kontakty mogą Ci pomóc w ograniczeniu kosztów Twojej działalności. Zweryfikuj sieć swoich znajomych, oraz znajomych tych znajomych.
-
Którymi kanałami sprzedaży będziesz pozyskiwał klientów, gdzie zlokalizujesz swój biznes, jak zamierzasz się wyróżnić w tym kanale?
I najważniejszy element w procesie projektowania – zastanów się, jakie są mocne strony Twojego pomysłu. Wypisz również jego słabe punkty oraz przemyśl i przygotuj plan działań, który umożliwi ich zminimalizowanie bądź całkowite wyeliminowanie.
Bądź przygotowany by odnieść sukces.