Bądź przygotowany do biznesu
27.06.2016 Kadry i HRNapisz do eksperta
Wojciech Grabiec
Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.
Dotychczasowa praca nie daje Ci satysfakcji? Chcesz założyć własną działalność, ale nie jesteś pewny czy sobie poradzisz, ani tym bardziej, od czego powinieneś zacząć? Wychodzimy naprzeciw Twoim wątpliwością!
Najważniejsze, co musisz zrobić to sprecyzować kluczowe elementy Twojego pomysłu, tak, aby w późniejszym działaniu móc odwoływać się do wizji, która przyświecała decyzji o otwarciu biznesu. Motywacja jest niezwykle ważna, gdyż to ona pobudza Cię do działania. I nie ma znaczenia, czy będzie to motywacja wynikająca z dążenia, by coś osiągnąć (motywacja „do”), czy motywacja wynikająca z chęci uniknięcia czegoś (motywacja „od”). Ważna jest determinacja i konsekwencja w dążeniu do celu.
Weź do ręki kartkę, długopis i zastanów się nad następującymi kwestiami:
-
Czym chcesz się wyróżnić na tle konkurencji? Jaki walor dla Twoich potencjalnych klientów będzie niosła ze sobą decyzja o wybraniu właśnie Twojej firmy na partnera biznesowego?
-
Co będzie wyjątkowe w usługach/towarach oferowanych przez Twoją firmę? Czym będą się one odróżniały od usług/towarów oferowanych przez firmy działające już na rynku?
-
Kto będzie Twoim pożądanym klientem? Jaki będzie jego wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, status materialny itp.? Opisz możliwie dokładnie jego profil, abyś w późniejszym etapie mógł zbudować odpowiedni model prospektingu, dostosować narzędzia marketingowe, zbudować własny efektywny model sprzedaży.
-
Kto pomoże Ci zrealizować Twój cel? Jakich pracowników potrzebujesz, jakie kompetencje i umiejętności muszą posiadać? Przemyśl również, co Ty masz im do zaoferowania jako pracodawca. Dlaczego to dla Ciebie i Twojej firmy mieli by pracować?
-
Zastanów się, na czyje wsparcie możesz liczyć oraz jakie kontakty możesz wykorzystać, aby zwiększyć sieć potencjalnych klientów. Z drugiej strony przemyśl, które kontakty mogą Ci pomóc w ograniczeniu kosztów Twojej działalności. Zweryfikuj sieć swoich znajomych, oraz znajomych tych znajomych.
-
Którymi kanałami sprzedaży będziesz pozyskiwał klientów, gdzie zlokalizujesz swój biznes, jak zamierzasz się wyróżnić w tym kanale?
I najważniejszy element w procesie projektowania – zastanów się, jakie są mocne strony Twojego pomysłu. Wypisz również jego słabe punkty oraz przemyśl i przygotuj plan działań, który umożliwi ich zminimalizowanie bądź całkowite wyeliminowanie.
Bądź przygotowany by odnieść sukces.