Tanie pomysły na biznes
20.03.2017 Zakładanie działalnościWśród początkujących przedsiębiorców panuje pogląd, że otworzenie własnej firmy wiąże się z dużymi kosztami i dopełnieniem szeregu formalności. Czy tak jest naprawdę? Czy musimy posiadać spore oszczędności, aby wystartować z własnym biznesem? Odpowiedź brzmi: absolutnie nie! W tym artykule poznasz tanie pomysły na własny biznes
Chcesz otworzyć swoją firmę, ale nie masz kapitału?
Ten artykuł jest dla Ciebie! Potrzebne środki na start są w Twoim zasięgu, bliżej niż Ci się wydaje. Tym kapitałem jesteś TY. Szukając inspiracji do otworzenia własnej działalności, najpierw pomyśl o sobie. Zastanów się, co lubisz robić? Jakie czynności sprawiają Ci przyjemność? W czym czujesz się dobry? Jaką masz pasję? Czy jest lepszy pomysł na życie, niż robić to co się kocha i jeszcze na tym zarabiać? Wiele firm zrodziło się na bazie zainteresowań lub doświadczenia założyciela, a nie zasobów jego portfela. Przed Tobą lista pomysłów na biznes!
Podziel się swoją wiedzą
Człowiek uczy się przez całe życie. Dlatego nigdy nie zabraknie chętnych na wiedzę i umiejętności. Na pewno jest coś na czym znasz się na tyle dobrze, aby móc przekazywać tę wiedzę innym. Jeśli tak, zdecyduj się na otwarcie firmy szkoleniowej. Zakładając taką działalność, głównym zasobem z którego będziesz korzystał jest Twoja wiedza i doświadczenie. Jeżeli jedno i drugie jest imponujące, a do tego lubisz się tym dzielić - bez problemu znajdziesz głodnych wiedzy klientów. Zacznij od zapoznania się z ofertą sal szkoleniowych. Możliwość wynajęcia takich pomieszczeń oferują hotele, centra konferencyjne oraz coworkingi. W zależności od oczekiwań Twoich klientów możesz wziąć pod uwagę także szkoły czy uczelnie wyższe. Wynajem sali dla dwudziestu osób, to – w zależności od lokalizacji - koszt od 40 do 90 zł za godzinę. Za niewielką dopłatą udostępnią Ci projektor i flipchart.
Zaraź innych swoją pasją
Kochasz gotować i każdą wolną chwilę spędzasz w kuchni lub w książkach, pogłębiając tajniki sztuki kulinarnej? Każdego dnia otwierają się nowe restauracje serwujące nietuzinkowe dania. Każdy ogólnopolski kanał telewizyjny ma w swojej ofercie kilka programów o gotowaniu. Kulinarna rewolucja trwa! A szefem kuchni może stać się każdy z nas i to nie tylko we własnej kuchni. Nie powinno brakować chętnych na popołudniowe kursy, angielskie torty na zamówienie czy catering dietetyczny. Wiele sal bankietowych z dostępem do kuchni zapełnia się tylko w weekendy. Skontaktuj się z właścicielem, być może uszczęśliwi go dodatkowy przypływ gotówki w środku tygodnia, kiedy obiekt stoi pusty. Szukając kuchni, zwróć uwagę na jej wyposażenie. Nietrudno będzie znaleźć taki obiekt, który prócz niezbędnych urządzeń będzie posiadał także naczynia, noże, różnego rodzaju utensylia czy zastawę do zaprezentowania gotowych dań. Obecnie niektóre restauracje oferują wynajem kuchni na godziny. Wystarczy, że wpiszesz tę frazę w wyszukiwarce i dodasz nazwę swojego miasta. A jeżeli zdecydujesz się na same kursy, po dokonaniu wyboru miejsca, pozostanie Ci zamówienie składników. Być może uda się za nie zapłacić z zaliczek od swoich kursantów.
Copywriting
Przelewanie swoich myśli na papier od zawsze przychodziło Ci z łatwością? Twoja wyobraźnia nie ma granic, a głowa jest pełna nowych pomysłów? Zacznij działać jako copywriter. Ta usługa jest obecnie bardzo ceniona. Wiele agencji reklamowych i nie tylko, regularnie poszukuje nowych copywriterów do współpracy. Czego oczekiwaliby od Ciebie Twoi klienci? Przede wszystkim umiejętności zaciekawienia odbiorcy. Zarówno przy tworzeniu zapadającego w pamięć sloganu reklamowego czy niepowtarzalnego opisu setek produktów w nowym folderze. Stawki w tej branży są różne, w zależności od zamówienia i zastosowania. Przykładowo za napisanie prostego tekstu na stronę internetową, składającego się z 1000 znaków ze spacją zarobisz około 20 zł. Za wymyślenie pięciu propozycji sloganów reklamowych – 250 zł. Pamiętaj, że w tej branży gonią Cię terminy, a nie zawsze będziesz w stanie wymyślić coś ekscytującego. Cytując klasyka „zdradliwa wena, raz jest, raz jej nie ma”. Musisz mieć to na uwadze decydując się na karierę copywritera. Do pracy, prócz kreatywnego umysłu, potrzebować będziesz jedynie komputera. Dla porównania, ten akapit składa się właśnie z 1160 znaków.
Homestaging
Rynek nieruchomości jest szczególnie w ostatnich latach bardzo wymagający. Każdy, kto próbował sprzedać mieszkanie, wie coś na ten temat. Co zrobić, aby spośród wielu propozycji klient zwrócił uwagę właśnie na tą jedną ofertę? Świetnym rozwiązaniem może być homestaging. Usługa ta polega na kompleksowym przygotowaniu nieruchomości pod sprzedaż lub wynajem. Jako profesjonalny homestager będziesz starał się, aby Twój klient zarobił jak najwięcej i jak najszybciej. Mieszkanie to taki sam produkt jak samochód czy smartfon, czemu więc nie zafundować mu ładnego ,,opakowania”? Odmalowanie ścian, przemyślane przestawienie mebli, dokupienie kilku nietuzinkowych dodatków czy kwiatów może uczynić wnętrze bardziej przytulnym – i tym samym atrakcyjniejszym dla poszukujących mieszkania. Pamiętaj, że nowi nabywcy przy wyborze będą kierować się w dużym stopniu emocjami. Niech nowy dom zrobi na nich piorunujące pierwsze wrażenie! Usługi homestagingu wyceniane są indywidualnie, wahają się od kilkuset do tysiąca złotych. Cena zależy nie tylko od metrażu mieszkania, ale ilości spodziewanej pracy. Niewątpliwie w tym biznesie musisz mieć wyczucie estetyczne i „rękę” do urządzania wnętrz. Znajomość najnowszych trendów jest obowiązkowa. Zastanów się, czy nie warto nawiązać współpracy z fotografem, który uwieczni efekt Twojej pracy na profesjonalnych zdjęciach, a Ty odsprzedaż je swojemu klientowi lub wykorzystasz w portfolio.
Jak łatwo można się przekonać, na rynku jest duże zapotrzebowanie na usługi, które wcale nie potrzebują od przedsiębiorcy wielkich nakładów finansowych. Szczególnie, że zasoby z których będzie korzystał najczęściej ma pod ręką.
Autorem artykułu jest Łukasz Puchalski