Od czego zacząć biznes w sieci?

06.12.2017 Zakładanie działalności
Ekspert
Łukasz Kozłowski client growth
firma: Shoper
Napisz do eksperta

Napisz do eksperta
Łukasz Kozłowski

Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.

 
 

Wyobraź sobie, że w samej tylko Polsce z sieci korzysta 20 milionów internautów, do których możesz dotrzeć ze swoim pomysłem na biznes. Czy to nie wystarczający argument do założenia sklepu internetowego, albo chociaż do spróbowania sprzedaży online?

 

Nie musisz przewracać swojego życia do góry nogami. Zapomnij o braniu  udziału w kilkutygodniowych szkoleń z zakresu wiedzy informatycznej, ani tym bardziej o podpisywaniu umów, które zawierają absurdalne kwoty do zapłaty za usługi internetowe.

 

Branża e-commerce, która obejmuje wszystkie zagadnienia związane ze sprzedażą w internecie rozwija się w Polsce na tyle dynamicznie, że  dziś jest to jedna z najbardziej elastycznych i dostosowujących się do zachodzących zmian na rynku gałęzi naszej gospodarki. Uruchomienie profesjonalnego sklepu internetowego, to aktualnie całkiem łatwy do przeprowadzenia proces, który swobodnie może przejść nawet osoba nieposiadająca większych doświadczeń z nowymi technologiami i handlem w wirtualnym świecie.

 

E-handel coraz popularniejszy

 

Szacuje się, że na całym świecie mamy prawie 4 miliardy internautów, a w samej Polsce jest ich już blisko 20 milionów, z czego połowa z nich deklaruje, że robi zakupy w sieci. Każdy z nich może zatem stać się Twoim potencjalnym klientem, zwłaszcza że dostęp do internetu jest dziś powszechny a zainteresowanie wirtualnymi zakupami nieustannie rośnie. Co więcej,  prężnie rozwijający się e-sklep to znakomity a przy tym niezwykle prosty w realizacji pomysł na biznes.

 

Droga do sukcesu zaczyna się od dobrego pomysłu

 

Po pierwsze, trzeba zdecydować, jaki asortyment chcesz sprzedawać w sklepie: części samochodowe, akcesoria do aparatów fotograficznych czy może wysokiej jakości karmy dla zwierząt? Warto zaoferować klientom coś, czego nie znajdą nigdzie indziej, na przykład towar z niszowej półki, albo wyjątkowo szeroką gamę produktów, których musieliby szukać w kilku innych sklepach naraz."OK, ale i tak to, co chcemy sprzedawać, zależy od tego, ile będziemy mieć pieniędzy" – pomyślisz. Rzeczywiście, finansowanie to największy problem, ale też nie zawsze. Wiele zależy od tego, czy e-biznes uda nam się uruchomić za pomocą na przykład rynkowych programów wspierających przedsiębiorczość czy wszystko będziemy musieli załatwić własnymi środkami. Przy tej drugiej opcji, start na pewno będzie trudniejszy i bardziej skomplikowany, ale warto wypróbować dostępną pomoc i ubiegać się o dofinansowania mogące wesprzeć naszą firmę już w pierwszych miesiącach działalności.

 

Przykładowe możliwości:
 

Powiatowe Urzędy Pracy realizują projekty w ramach Poddziałania 1.1.2 POWER, których jedną z form wsparcia jest udzielenie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Ze wsparcia mogą skorzystać: przyszli przedsiębiorcy w wieku do 30 lat, nie pracujący i nie uczący się, zarejestrowani jako osoby bezrobotne.

Podobnych pomysłów jest na rynku pracy znacznie więcej. Pomoc w rozkręceniu biznesu, i w podejmowaniu pierwszych kroków w e-commerce świadczą już same platformy oferujące oprogramowanie dla sklepów internetowych, takie jak Shoper.

 

Można też skorzystać z pomocy Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, które pomagają nie tylko społeczności studenckiej. Zasada działania AIP jest prosta: Inkubator pozwala Ci założyć tzw. “firmę na próbę” – on także użycza swojej osobowości prawnej, w ramach której możesz prowadzić własny biznes bez faktycznej rejestracji działalności gospodarczej czy spółki z o.o. Dopiero kiedy rozkręcisz go na tyle, że składka na ZUS nie będzie dla ciebie problemem, będziesz mógł zrezygnować z takiej współpracy i zaczniesz działać na własną rękę.

 

Pieniądze to nie wszystko

 

Ktoś w komentarzu pod jednym z wpisów w sieci napisał, że "najgorsze co może być, to nie mieć pojęcia o e-commerce i za dotację otwierać sklep. (…) Weźmie taki dofinansowanie, będzie czekał 2 lata, aż minie okres, gdy będzie mógł zakończyć działalność gospodarczą". Niestety, jest w tym trochę racji. Dlatego, wszelkie kroki na drodze uruchomienia e-biznesu  należy robić z głową – zastanowić się nad ofertą, przeanalizować konkurencję oraz rozpisać biznesplan, który uchroni nas – przynajmniej teoretycznie – od niemiłych niespodzianek w planowaniu rozwoju firmy.

 

Potrzebujesz inspiracji?

 

Czytaj blogi branżowe. Zacznij od bloga Shoper, na którym znajdziesz mnóstwo pomysłów i podpowiedzi, jak uruchomić pierwszy sklep online, a potem co zrobić, by go rozbudować i rozwijać.
 

Sprawdź narzędzie Google Trends, które zbiera najpopularniejsze zapytania i wyszukiwania w największej wyszukiwarce świata. Analizuj, czym interesują się Twoi potencjalni klienci – np. lokalna społeczność. Przeglądaj social media i inspiruj się pomysłami innych. Zwróć uwagę na to, co akurat cieszy się dużym zainteresowaniem na Facebooku, co znajomi przypinają na Pintereście. Czytaj serwisy poświęcone nowym biznesom i startupom, zwłaszcza, że jest ich w sieci coraz więcej.

 

"Zawsze marzyłam o założeniu własnej firmy. Chciałam spróbować sił realizując moje projekty i pomysły, a że lubię piękne przedmioty, miłe tkaniny czy zabawę w dobór barw i tekstur, dlatego rozwój Bascat był niejako dla mnie naturalny."– wspomina Iza, która prowadzi na platformie Shoper sklep Bascat.pl po brzegi wypełniony gadżetami przydatnymi w podróży.

 

Jeszcze inne doświadczenia ma Ornela, założycielka Posterilla.pl – sklepu z oryginalnymi grafikami na ścianę. Jako że całe życie stawiała na pracę w duchu “zrób to sam” zdecydowała, że sklep internetowy będzie dla niej kolejnym etapem i też miejscem, w którym będzie mogła się dzielić z innymi swoją pasją. – "Zawsze lubiłam się tym zajmować i wielokrotnie, z wielką przyjemnością, robiłam różnego rodzaju projekty graficzne dla siebie i znajomych. W końcu podjęłam decyzję, by swoją pasję zamienić w zawód. I tak założyliśmy Posterillę."

 

A jak w ogóle zacząć?
 

Ornela wyznaje, że jej biznes startował skromnie, ale z pomysłem. – "Zaczynaliśmy z naprawdę niewielkim budżetem rzędu dwóch pensji i staraliśmy się od początku prowadzić politykę niskobudżetową. Bardzo wiele rzeczy zrobiłam i robię samodzielnie. Plakaty natomiast drukuje nam zaprzyjaźniona, lokalna firma" – mówi.

 

Bo najważniejsza jest idea oraz czas, jakiego potrzebujesz na rozwinięcie biznesu. Kwestie techniczne, wygląd sklepu? Wybierając gotowe oprogramowanie sklepu internetowego - w pakiecie dostajesz wszystko, co niezbędne do uruchomienia profesjonalnej sprzedaży online.

 

Nie bój się zaryzykować w wirtualnym świecie, jeśli masz pomysł  – zrealizuj go!

#Ikonto Biznes #Pakiet Kredytowy

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies