Nastaw GPS dla Twojego biznesu

22.06.2016 Zakładanie działalności
Oceń 0.00/5 (0)
Ekspert
Wojciech Grabiec koordynator ds. projektów rozwojowo-szkoleniowych
firma: Alior Bank S.A.
Napisz do eksperta

Napisz do eksperta
Wojciech Grabiec

Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.

 
 

Nie otwierasz biznesu tylko po to, by mieć zajęcie. Zawsze przyświeca temu jakiś cel, marzenia, wizja siebie w przyszłości. Im ambitniejszy cel, tym dłuższa droga przed Tobą.

 

 

Twój biznes- Twoja podróż
 

Z prowadzeniem biznesu jest jak z podróżą. Wyobraź sobie, że wsiadasz do swojego nowego samochodu by wybrać się w pierwszą wycieczkę. Wiesz, dokąd chcesz dotrzeć, jednak nie znasz drogi, która Cię tam doprowadzi. Kiedyś, na ratunek w takiej sytuacji przychodził atlas samochodowy, teraz w Twoim samochodzie zamontowany jest najnowszy model nawigacja GPS. Uruchamiasz więc aplikację i…

 

Potrzebny Ci cel!

 

Bez określenia celu, nawet najlepsza nawigacja staje się bezużytecznym narzędziem. Podobnie jest w Twoim biznesie. Musisz jasno sprecyzować dokąd zamierzasz dotrzeć, co chcesz osiągnąć, czym dla ciebie będzie sukces Twojego biznesu.

Jeżeli punkt docelowy odległy to i podróż długa. Warto się do niej odpowiednio przygotować, zaplanować ją z uwzględnieniem ewentualnych przerw. Po co? By odpocząć, by uzupełnić paliwo a przede wszystkim, by upewnić się, że jesteś na dobrej drodze do celu.

Z biznesem jest podobnie. Otwierając firmę, warto byś wyznaczyć nie tylko punkt docelowy, ale również wskazał cele pośrednie - krótkoterminowe. Dzięki nim upewnisz się, że jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia tego ambitnego celu, który postawiłeś przed swoim biznesem.

Co jeszcze zyskujesz? Jednym z najlepszych motywatorów jest sukces. Choćby był niewielki, to zawsze pozytywnie wpływa na działanie, przynosi satysfakcję i dopinguje do kolejnych wyzwań. Potrzebujesz tego by wytrwać na wyznaczonej drodze. Określ więc cele pośrednie – krótkoterminowe, a ich realizacja doleje „paliwa do twojego samochodu”.

 

Wyznacz cele

 

Wyznaczając cele dla Twojego biznesu, dla siebie, dla Twoich pracowników pamiętaj o tym by formułować je zarówno w perspektywie długo- oraz krótkoterminowej. Zadbaj by każdy członek Twojego zespołu wiedział czego od niego oczekujesz, jaka jest jego rola w zespole, jaki jest jago wkład w realizację celów postawionych przed Twoim biznesem.

Wyznaczając cele pamiętaj o następujących zasadach:

 

Jeżeli więc chcesz osiągnąć „sukces”, w pierwszej kolejności określ, co ten „sukces” będzie dla Ciebie oznaczał.

 

Tylko ten, kto ma cel, może do niego dotrzeć.

 

#Ikonto

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies