Masz własną stronę internetową - zarabiaj na programach partnerskich

25.06.2019 Prowadzenie działalności
Ekspert
Michał Trziszka CEO
firma: cal.pl

Napisz do eksperta
Michał Trziszka

Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.

 
 

Na pewno nie raz spotkałeś z pojęciem marketingu afiliacyjnego. Jest to coraz bardziej popularna technika marketingu on-line, polegająca na tym, że reklamodawca deleguje wykonanie pewnych działań niezależnym marketingowcom, którzy opłacani są w modelu „za dany efekt”. Z drugiej strony, z punktu widzenia partnera, marketing afiliacyjny jest możliwością spieniężenia posiadanych witryn internetowych. Dzięki programom partnerskim, w momencie, kiedy klient dokona zakupy w sklepie reklamowanym na stronie partnera (właściciela serwisu), to partner otrzymuje wynagrodzenie zgodne z założeniami programu, w którym bierze udział.

Jak działa program partnerski?

 

Sprzedawca, umożliwia nam założenie konta w swoim programie partnerskim. Gdy posiadamy już takie konto, mamy możliwość zalogowania się do programu partnerskiego. Posiadamy w nim unikalne ID użytkownika, wykorzystywane do śledzenie linków. Natomiast reklamobiorca, czyli osoba, która postanawia wziąć udział w programie partnerskim, udostępnia na swojej stronie www zazwyczaj baner reklamowy, który po kliknięciu przenosi do strony sprzedawcy z unikalnym ID użytkownika. To właśnie na takiej podstawie, rozliczane są prowizje za transakcje.

 

Rodzaje programów partnerskich

 

Obecnie, możemy wymienić kilka modeli, które są wykorzystywane:

ważne
Dołączenie do programu partnerskiego, jest darmowe. Jedyne co należy zrobić, to zarejestrować konto i zapoznać się ze szczegółami. Najlepiej wybrać program, którego oferty będą powiązane z naszą działalnością prowadzoną na stronach.

Jaki program najlepiej wybrać?


Wszystko zależy od tematyki, którą prowadzimy na stronie. Jeżeli zajmujemy się finansami, warto skorzystać z programów partnerskich banków, które cechują się bardzo dużymi prowizjami np. za wzięcie kredytu czy też otworzenie lokaty. Można również do takiego serwisu podłączyć program partnerski systemów płatności. Jeżeli prowadzimy bloga z recenzjami produktów, świetnym rozwiązaniem będzie podpięcie programu partnerskiego którejś z porównywark cenowych. A może posiadamy domeny na sprzedaż? W tym wypadku, świetnie sprawdzają się parkingi domen, gdzie wyświetlają się reklamy, po których kliknięciu otrzymujemy jakiś zysk. Wychodzi na to, że w dzisiejszych czasach, jesteśmy w stanie znaleźć program partnerski, pod każdą działalność.

 

Sposób pomiarów skuteczności

 

Wszystkie programy partnerskie, posiadają panele do rozliczeń. Po zalogowaniu się do takiego panelu, mamy dostęp do statystyk jak i również wszelkich aktywności, które się zadziały z naszego polecenia. Musimy wierzyć, że statystyki, które widzimy są prawdziwe, ponieważ nie mam żadnej innej możliwości na ich zweryfikowanie. Za poprawność tych danych, odpowiadają głównie Adserwery (systemy informatyczne odpowiedzialne za emisję i zliczanie aktywności, związanych z reklamami) oraz customowe rozwiązania, przygotowane przez właścicieli programów partnerskich.  W takim przypadku, warto korzystać ze sprawdzonych programów partnerskich z dobrymi opiniami, aby mieć do nich zaufanie. Zawsze możemy zrobić transakcję testową i sprawdzić, czy wszystko zlicza się prawidłowo.

 

Przychody z programów partnerskich

 

Wspaniale jest obserwować wzrost przychodów z programów partnerskich, jednak należy pamiętać także o obowiązku podatkowym. Jak płacić? Ile? Jak dokumentować?

 

Jeśli jesteś osobą fizyczną, nie prowadzącą własnej działalności gospodarczej, to rozliczasz się na podstawie umowy o dzieło lub umowy dzierżawy powierzchni reklamowej. Po miesiącu współpracy, będziesz musiał wystawić operatorowi programu partnerskiego rachunek, który powiększony będzie o kwotę podatku dochodowego. Taka zaliczka w Twoim imieniu zostanie przez operatora przekazana do Urzędu Skarbowego. W kolejnym roku otrzymasz od operatora PIT-11, a na jego podstawie wypełnisz PIT-37.

 

Jeżeli ponoszone na programie partnerskim koszty, stają się niższe niż przychody z witryny, a ich uzyskiwanie zaczyna być ciągłe, warto pomyśleć o założeniu własnej działalności gospodarczej. W standardowej sytuacji, należy zgłosić formularz CEIDG-1, dokonać rejestracji VAT-R, VAT-UE (szczególnie istotny ze względu na AdSence), wskazać, jaki rodzaj działalności się wykonuje (wybór PKD i PKWiU). W przypadku programów partnerskich, może to być np. pośrednictwo w handlu, ale również pośrednictwo finansowe. Należy także wybrać formę opodatkowania. Dość korzystny jest tutaj ryczałt ewidencjonowany, w przypadku, którego księgowość jest bardzo uproszczona. Podatnik musi dbać o dokumentowanie kosztów, a podatek płaci od uzyskanych przychodów, czyli kwoty, którą zarobi.

 

Czy taka forma promocji się opłaca i kiedy możemy spodziewać się pierwszych rezultatów?

 

Korzystając z takiej formy promocji, największą ceną, którą płacimy jest czas. Jest on nam potrzebny, na przemyślane dobieranie reklam, testowanie, sprawdzanie różnych miejsc, w których będą się one wyświetlały. Jeżeli myślimy o stałych przychodach, które będą systematycznie wzrastać, potrzebujemy co najmniej kilku miesięcy na osiągnięcie efektów. Wszystko tak naprawdę zależy od ruchu na naszej stronie i zainteresowania reklamą przez naszych odwiedzających. Im tematyka bardziej zbliżona do reklamy, tym większa szansa na pozyskanie kliknięć. Jeden z polskich blogerów, w przeciągu ośmiu dni, od opublikowania postu na temat korzystnej lokaty w banku, uzyskał ponad 1.700 rejestracji z linku, na kwotę ponad sześćdziesięciu tysięcy złotych.

 

Jednak jeżeli jesteśmy na początku swojej przygody z blogiem, również możemy liczyć na zyski. Co prawda będą one na początku bardzo niskie, lecz z czasem rozwijania się serwisu oraz wzrostem ilości odwiedzających, kwota ta wzrośnie. O jakich kwotach mówimy? Jeżeli mamy na myśli CPC, może to być kwota od 20 gr do 1 zł, natomiast w przypadku CPS, może to być 10% z zarobków ze sprzedaży bądź też 2 000 zł, jeżeli ktoś z naszego polecenia, weźmie kredyt mieszkaniowy. Są to tylko przykładowe możliwości zarobku, ponieważ każdy program partnerski, rządzi się swoimi prawami.

 

Jak widać, zarabianie na prowizji z programów partnerskich, to całkiem dochodowy interes. Posiadając atrakcyjną, ciekawą i wartościową merytorycznie stronę, przy niewielkim nakładzie pracy, można zarobić kilkaset, a nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie. Myślę, że zainteresowanie tego typu programami wzrasta. Ludzie zaczynają coraz częściej kupować przez Internet. Polacy mają coraz większe dochody, a polecane produkty cieszą się dużym zainteresowaniem. Myślę, że to dobry moment, aby założyć własną stronę, jeśli ktoś docelowo planuje zarabiać na niej w ten sposób.

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies