My Wish - polska firma spełnia marzenia o idealnych butach
12.03.2019 Prowadzenie działalnościFirma działa na rynku obuwniczym od 25 lat. To rodzinny projekt, który rozpoczął się już w latach 90. Na początku firma prowadziła hurtową produkcję obuwia. Biznes się toczył, ale w miarę rozwoju pojawiały się pomysły na kolejne projekty. Dlatego właściciele firmy postanowili stworzyć nową markę - My Wish, która funkcjonuje od 2017 roku.
Pojawił się pomysł personalizacji obuwia. Państwo Katarzyna i Damian Sowińscy długo zastanawiali się jak do tego podejść, pod jaką marką. Wyzwań było sporo, ale w podjęciu decyzji, aby w wejść taką działalność, pomogli im sami klienci.
Firma miała coraz więcej zapytań o nietypowe rozmiary czy fasony butów. Klienci mieli swoje oczekiwania, których nikt nie mógł lub nie chciał zrealizować. Często poszukiwali po prostu butów w niestandardowym rozmiarze, z szerszą czy węższą cholewką. Ale nie tylko. Czasami ktoś potrzebował butów w nietypowym kolorze i szukał dobrego wykonawcy, więc trafiał do firmy Państwa Sowińskich.
Czego pragną kobiety?
Ostatecznie około dwa-trzy lata temu rozpoczęto produkcję butów na indywidualne zamówienie. Przełom nastąpił wtedy, gdy do firmy zgłosiła się klientka, która miała problem ze znalezieniem kozaków, gdyż miała niestandardowy rozmiar stopy i łydki. To dla niej pierwszej wyprodukowano buty na wymiar. Wdzięczna klientka do dziś wraca z kolejnymi zamówieniami.
Przedsiębiorcy zdecydowali się na angielską nazwę MyWish.
– Słowa My Wish oznaczają „moje życzenie”, „moje pragnienie”. Kojarzą się też z obuwiem ślubnym, którego produkcją również się zajmujemy. Dlatego postanowiliśmy, że marka będzie miała angielską nazwę – mówi Pani Katarzyna Sowińska.
Na początku działalności firma My Wish udostępniła kreator, w którym klienci szybko i łatwo mogą samodzielnie stworzyć wymarzone buty: wybrać model, kolorystykę czy dodatki. Umożliwia on wprowadzenie bardzo szczegółowych wymiarów i stworzenie butów faktycznie dopasowanych do potrzeb i oczekiwań. Następnie rozszerzono kolekcję na sezon wiosna/lato. Brokatowe obcasy stały się wtedy hitem! W tym samym czasie powstała również strona internetowa. Państwo Sowińscy doskonale wiedzieli, że w przypadku tak spersonalizowanej oferty sieć dystrybucji jest bardzo ważnym kanałem kontaktu z klientem.
Wolny wybór i polskie materiały
Firma jest otwarta na oczekiwania klientów. Jeśli klient nie jest zdecydowany na stworzenie od podstaw nowego wzoru butów, ma możliwość indywidualnej personalizacji gotowych już modeli. Można je dowolnie modyfikować, zmieniając kolor czy typ skóry, wysokość obcasa, szerokość cholewki. To wszystko odbywa się online, na stronie www.my-wish.pl/pl. Znajdują się tam dokładne wskazówki, jak dokonać właściwych pomiarów i jak zaprojektować wymarzone buty.
Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że produkt wysokiej jakości zostanie z nimi na lata, jest bardziej trwały, przez kilka sezonów będzie wyglądał jak nowy. Butów stworzonych przez My Wish nie można porównywać z tymi, które przypływają w kontenerach z Azji. To zupełnie inna klasa wyrobu. Dodatkowo klienci doceniają to, że buty w całości powstają w Polsce. I z polskich komponentów.
Marketing szeptany
Państwo Sowińscy wszystkiego nauczyli się sami. Samodzielnie prowadzą wszystkie działania marketingowe, bo są przekonani, że dobry produkt obroni się sam. Poza tym, do każdego podchodzą indywidualnie. Zadowoleni klienci polecają usługi znajomym i stopniowo wiedza o ofercie My Wish się rozchodzi, a firma ma coraz więcej nowych klientów, tzw. marketing szeptany w tym przypadku bardzo się sprawdza. Firma promuje również aktywnie swoją filozofię produkcji obuwia w mediach społecznościowych i wzbudza duże zainteresowanie swoją ofertą.
My Wish prowadzi sprzedaż w zasadzie w każdej części Polski, od wielkich miast po małe miejscowości. Coraz częściej też pojawiają się zamówienia zagraniczne, ale na razie przeważają polscy klienci. Firma prowadzi też rozmowy o nawiązaniu współpracy z kilkoma sklepami stacjonarnymi, wkrótce strona internetowa firmy My Wish będzie gotowa na przyjęcie klientów z całego świata.
Będzie oferta dla panów
Obecnie firma Państwa Sowińskich koncentruje się na produkcji kolekcji damskiej, ale rozważa jednak możliwość poszerzenia oferty o obuwie męskie, o które zazwyczaj pytają partnerzy klientek, widząc ich zadowolenie z użytkowania butów My Wish. Decyzja jeszcze nie zapadła, ale może to być kolejny pomysł na rozwój biznesu. Kolejną opcją, którą rozważają przedsiębiorcy, jest zaoferowanie obuwia dziecięcego. Mali klienci są jednak bardzo wymagający – do tego projektu trzeba się drobiazgowo przygotować.
Mocne wsparcie w biznesie
Na partnera w biznesie Państwo Sowińscy wybrali Alior Bank. Są z nim związani od dawna, również jako klienci indywidualni. To właśnie w Alior Banku firma My Wish korzysta z internetowego iKonta Biznes i bezpłatnej aplikacji księgowej online na portalu zafirmowani.pl.