Jak zarabiać na działalności z Uberem?
18.10.2016 Prowadzenie działalnościWłasna działalność gospodarcza i samochód służbowy czy może jeżdżenie jako kierowca dla partnera, który ma małą flotę aut? A może samemu podnajmować samochody kierowcom? Podpowiadamy przedsiębiorcom, jak najkorzystniej zarabiać z Uberem.
Uber to popularna aplikacja mobilna łącząca użytkowników, czyli pasażerów z kierowcami, którzy współdzielą z nimi przejazd. Każdego dnia jej użytkownicy odbywają ponad milion przejazdów dziennie na całym świecie. W Polsce Uber funkcjonuje od 2014 r., a obecnie z aplikacji można skorzystać w 9 miastach (Warszawa, Wrocław, Kraków, Gdynia, Gdańsk, Sopot, Poznań, Łódź i Katowice).
Polacy bardzo szybko przekonali się do Ubera. Pod względem liczby partnerów, czyli kierowców zarejestrowanych, jako partnerzy Ubera oraz liczby pasażerów, nasz kraj zajmuje trzecie miejsce wśród najważniejszych rynków tej firmy w całej Unii Europejskiej. Tajemnica popularności tkwi nie tylko w prostocie obsługi aplikacji, ale także atrakcyjnej cenie przejazdu, którą użytkownik zna w momencie zamawiania usługi.
Czy jednak mimo niższych, niż chociażby w większości korporacji taksówkarskich, cen przejazdu, kierowca może zarobić na tego typu działalności? Zdecydowanie, świadczy o tym między innymi liczba rejestracji partnerów Ubera.
Jak to wygląda w praktyce: W Warszawie miesięcznie rejestruje się prawie 900 nowych osób, w Krakowie ok. 600, a w Trójmieście prawie 500. Część osób, która zaczynała od swojego samochodu i jazdy na własny rachunek, z czasem rozwinęła działalność i zbudowała flotę aut dla innych kierowców.
Stwórz flotę pojazdów i wynajmij je kierowcom
W ten sposób osoba, która np. niedawno sama jeździła jako kierowca generując w ten sposób tylko koszty, zarabia na posiadanym lub wynajmowanym aucie lub całej ich flocie. W przypadku wynajmu floty samochodów („flota”, choć brzmi dumnie, może oznaczać jedynie kilka aut), dochody pozwalają na pokrycie rat leasingowych i/lub amortyzacji pojazdów. Właściciel flot tylko nią zarządza i nie musi sam pracować jako kierowca. Chociaż obecnie na rynku znajdują się duże firmy dysponujące flotami aut w leasingu, z których mogą korzystać partnerzy nieposiadający własnego samochodu, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby przedsiębiorca sam zakupił kilka aut i podnajął je kierowcom. Tego typu biznes jest bardzo łatwo skalowalny: z powodzeniem można później dokupić kolejne auta wraz ze wzrostem dochodów. Rekrutację kierowców, którzy będą rotacyjnie obsługiwać auta przez całą dobę (zależy nam na jak najwyższej efektywności biznesu!), można prowadzić przez internet.
Skorzystaj z gotowych rozwiązań
Biznes ten rozrósł się na tyle, że wokół Ubera powstał cały rynek dodatkowych usług, które zostały skrojone specjalnie na potrzeby obecnych i przyszłych partnerów-kierowców. Market Ubera (dostępny pod adresem ubermarket.pl), został stworzony, aby pomóc nowym oraz obecnym partnerom-kierowcom w kwestiach związanych z prowadzeniem działalności. Dzięki temu mają oni dostęp do specjalnie dopasowanych dla nich ofert leasingu i wynajmu krótkoterminowego, który może trwać nawet kilka dni. To wystarczy, aby spróbować, czy tego typu praca jest odpowiednia, i – co najważniejsze – opłacalna dla danej osoby. Okres wynajmu można też elastycznie dopasować np. na okres wakacji (2-3 miesiące), jeśli akurat wtedy mamy więcej wolnego czasu i chcemy dorobić. W ubermarket.pl mamy do wyboru auta zarówno marek popularnych (np. Renault), jak i z segmentu premium (np. Infiniti), ale można też wykorzystać już posiadane w firmie auto osobowe, jeśli ma nie więcej niż 10 lat.
Jedną z największych zalet współpracy z Uberem jest elastyczny czas pracy. To przedsiębiorca decyduje, ile czasu chce poświęcić na zarabianie. Dzięki temu, można traktować Ubera jako podstawowe lub dodatkowe źródło dochodu, w zależności od aktualnej sytuacji przedsiębiorcy. Dodatkowo, nie trzeba samemu jeździć, aby zarabiać. Jeśli już posiadamy samochody w firmowej flocie, możemy skorzystać z platformy Uber, aby wynająć je np. w godzinach wieczornych (lub innych porach, kiedy akurat nie są wykorzystywane) kierowcom, którzy nie posiadają własnego auta. W ten sposób Uber może pomóc w maksymalnym wykorzystaniu firmowej floty. Platforma umożliwia praktycznie dowolne skalowanie takiego biznesu, więc minimalnym progiem wejścia w takie rozwiązanie jest posiadanie tylko jednego wolnego auta.