6 kroków - Jak zbudować markę, która sprzedaje? Praktyczny case study na przykładzie marki Noble Lashes

16.10.2018 Prowadzenie działalności

Kilka lat temu rozpocząłem z bratem działalność w sektorze kosmetyki profesjonalnej, specjalizując się w produktach do przedłużania rzęs. Obecnie nasza marka Noble Lashes jest liderem w branży. Jak udało nam się to osiągnąć?

Zdecydowanie najcenniejszym aktywem naszej firmy, zaraz po ludziach, jest marka. Zarządzanie marką Noble Lashes to czynność, która wymaga nieustannej pracy. Nasz brand od lat kojarzony jest z najlepszymi rzęsami, preparatami i klejami. Pomimo wejścia na rynek wielu podmiotów z tanimi rzęsami, dzięki wyrazistej definicji naszej marki zainteresowanie produktami Noble Lashes stale rośnie. Aby mieć silną markę, przeprowadzamy nieustannie wiele działań.

 

1. Ciągle udoskonalaj produkty

 

Nasza oferta jest skierowana do stylistek rzęs, które są profesjonalistkami, szanują swoje klientki, cenią komfort pracy i bezpieczeństwo, jakie dają im zaufane produkty. Dlatego bardzo dużo w nie inwestujemy i stale je udoskonalamy. Pracujemy nad tym, aby miały lepsze parametry oraz tworzymy coraz to nowsze rozwiązania, jako pierwsi w branży.

 

Cały czas jesteśmy w kontakcie z rynkiem i naszymi specjalistami, dzięki czemu trzymamy rękę na pulsie. Wnikliwie analizujemy opinie i pomysły naszych instruktorów oraz klientów. Te informacje przekładamy na inwestycje w badania, rozwój oraz testy. Mimo tego, że po pewnym czasie nasze rozwiązania są kopiowane, nieustannie zwiększamy wydatki na nowe projekty. Stylistki rzęs doceniają nasze starania i widzą, że jesteśmy benchmarkiem dla konkurencji. Wysyłamy im tym jasny komunikat - nasza marka buduje branżę przedłużania rzęs i kreuje trendy.

 

Nasz klient wie, że wyróżniamy się unikalnością, że dajemy mu nie tylko to, czego oczekuje, ale też wyprzedzamy rynek, aby kreować jego potrzeby. Innowacyjne rozwiązania oraz wysoka jakość samego produktu to naszym zdaniem najważniejszy czynnik strategiczny, który buduje wizerunek marki premium.

 

2. Stawiaj na przemyślany i spójny marketing. Nie bój się działać wielokanałowo i globalnie

 

Produkty wysokiej jakości same nie wykreują marki. Potrzebna jest jeszcze odpowiednia i przemyślana komunikacja. Firmy często myślą o marketingu jak o reklamie i promocjach cenowych. Marketing jednak wybiega znacznie dalej. My traktujemy go holistycznie, a działania marketingowe są zintegrowane ze strategią biznesową firmy. U nas marketing przenika całą firmą i zajmuje się nim każdy, od osoby bezpośrednio obsługującej klienta, przez grafika, księgową do prezesa włącznie.

 

Podejmowane przez nas działania promocyjne sprawiają, że zostaliśmy najbardziej rozpoznawalną marką sztucznych rzęs w Europie. Eksponujemy markę w czasopismach high fashion, wystawiamy się na najlepszych imprezach targowych w wielu krajach. Niedawno, renomowana firma Versace wybrała właśnie nas, spośród innych firm z całej Europy, abyśmy zajęli się stylizacją rzęs podczas pokazu ostatniej kolekcji legendarnego mistrza Gianniego Versace. Wykorzystaliśmy tę współpracę do promocji naszego brandu. Pamiętaj, że jako przedsiębiorca, nie możesz zmarnować żadnej okazji!

 

3. Prowadź konsekwentną politykę cenową

 

Obecnie na rynku jest wiele wątpliwych jakościowo rzęs, sprzedawanych po cenach zbliżonych do naszych. Właściciele tych firm nie doceniają swojego klienta. My wychodzimy z założenia, że stylistka rzęs to klient świadomy, który doskonale wie za co płaci.

 

Gdy stylistka widzi przeciętne rzęsy po zawyżonych cenach oraz częste i duże promocje cenowe, szybko zdaje sobie sprawę, że cena produktu jest mocno zawyżona i nie powiązana z jego jakością. Gdy firma zaczyna manipulować cenami, marka staje się mało wiarygodna, a wcześniejsza cena źle oszacowana, co negatywnie wpływa na jej postrzeganie. My, z uwagi na wyższe koszty wytwarzania produktów jakości premium, nie stosujemy obniżek i promocji tego typu. Dlatego też ważne, aby Twój klient wiedział, że kupując Twój produkt płaci za lepszą jakość produktu i wyższej jakości materiały.

 

4. Nie wprowadzaj produktów na siłę

 

Przede wszystkim wprowadzamy nowe produkty w sposób rozsądny. Wiele firm obsesyjnie tworzy nowe linie produktów, aby tylko wprowadzić jak najwięcej nowości do oferty. Takie rozwiązanie podnosi koszty, komplikuje zarządzanie magazynem i nie przekłada się w tak dużym stopniu na atrakcyjność oferty. Wprowadzając coś nowego do sprzedaży zawsze zastanawiamy się, czy ten produkt ma wartość dla klienta, czy będzie to tylko chwilowy "strzał", czy będzie przynosił stały dochód.

 

5. Budujemy społeczność i edukujemy

 

Na początku naszego biznesu dostrzegliśmy problem zdobycia wystarczających kwalifikacji wśród osób, chcących zajmować się stylizacją rzęs. Czynniki ekonomiczne, brak dostępności kursów w mniejszych miejscowościach czy trudności w zdobyciu produktów do pracy były dla wielu kobiet przeszkodą uniemożliwiającą prowadzenie własnej działalności. Jako Noble Lashes, stworzyliśmy akademię stylizacji, rzęs dając tym samym niepowtarzalną szansę rozwoju dla setek kobiet chcących dopiero zdobyć lub podnieść swoje kwalifikacje w stylizacji rzęs. Poprzez  stawianie na działalność edukacyjną branży, budujemy zaufanie wśród stylistek, dając im możliwość prowadzenia własnego biznesu, zapewniając dostęp do najlepszej klasy produktów oraz wiedzy.

 

6. Udzielamy się społecznie i promujemy nasz region

 

Mimo że jesteśmy firmą międzynarodową, udzielamy się społecznie i promujemy nasz region. Jesteśmy marką, której zależy na inwestowaniu w wartości lokalne. Dbamy o pobudzanie przedsiębiorczości kobiet, o środowisko i los zwierząt. Dowodem na to, że działamy w tych obszarach z zaangażowaniem, było otrzymanie przez nas honorowej nagrody z rąk Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz. 

 

Nasza strategia zakłada wybór kontrahentów lokalnych, wsparcie schronisk dla bezdomnych zwierząt oraz patriotyzm gospodarczy. Nasza postawa odzwierciedla tożsamość naszej marki i nadaje jej ludzki charakter. To pokazuje, że możliwe jest połączenie benefitów społecznych oraz biznesowych.          

Gdy myślę o naszej marce, przed oczami mam nasze logo, typografię widoczną na naszych flagowych produktach, nasz styl wizualny i opakowania. Jeśli miałbym powiedzieć, czym ona jest to stwierdziłbym, że jest to obietnica określonej jakości produktów, obsługi i wartości, jaką przekazujemy klientom. To, czy tą obietnice spełniamy, wpływa na jej wizerunek w oczach odbiorców. Zbudowanie naszej marki wymagało sporo pracy i podejmowania trudnych decyzji, które uwzględniały jej tożsamość, a nie tylko rachunek ekonomiczny.

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z nich. Zapoznaj się z polityką prywatności