„Polski Ład” – nowe obowiązki w obrocie bezgotówkowym
18.01.2022 Artykuły i wideoW grudniu 2021 roku weszła w życie ustawa określająca liczne zmiany dla przedsiębiorców. Program „Polskiego Ładu” wprowadza między innymi regulacje związane z transakcjami bezgotówkowymi oraz dotyczące integracji kas fiskalnych online z terminalem.

Regulacje dla przedsiębiorców w obrocie bezgotówkowym
Zgodnie z zapisami ustawy z dniem 1 stycznia 2022 roku każdy przedsiębiorca zobowiązany do korzystania z kasy fiskalnej jest zobligowany również do przyjmowania płatności bezgotówkowych (np. kartą, Blikiem, przelewem, poleceniem zapłaty, elektroniczną portmonetką). Ustawodawca określa, że brak spełnienia tego obowiązku może skutkować utratą udogodnień przy rozliczaniu podatku od towarów i usług związanych np. z częstotliwością rozliczeń lub terminem zwrotu nadpłat podatku.
Obowiązki przedsiębiorców – połączenie terminala POS z kasą fiskalną online
Istotna zmiana dotycząca promowania przez ustawodawcę obrotu bezgotówkowego w Polsce planowana jest na datę 1 lipca 2022 roku. Zgodnie z nią każdy przedsiębiorca, który ma obowiązek korzystania z kasy online i który przyjmuje płatności za pośrednictwem terminala płatniczego, jest zobligowany do zintegrowania tych urządzeń i przesyłania danych między nimi.
Alior Bank umożliwia przedsiębiorcom przystosowanie do wymogów związanych z transakcjami bezgotówkowymi
Alior Bank jako agent rozliczeniowy wraz z firmą Polskie ePłatności stwarza przedsiębiorcom możliwość przystosowania do wprowadzanych regulacji oferując m.in. terminale POS, umożliwiające integrację z kasami fiskalnymi online najpopularniejszych na rynku marek. Każdy przedsiębiorca chcący posiadać terminal do przyjmowania płatności bezgotówkowych lub zintegrować posiadane urządzenie z kasą fiskalną online, może zgłosić swoje zapotrzebowanie kontaktując się z opiekunem umowy w placówce banku lub poprzez formularz dostępny na stronie banku