Dlaczego powinieneś wdrożyć Automatyzację Marketingu w swoim Ecommerce?

16.02.2017 Marketing
Oceń 5.00/5 (1)
Ekspert
Maja Kowalska content manager
firma: SALESmanago Marketing Automation 
Napisz do eksperta

Napisz do eksperta
Maja Kowalska

Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.

 
 

Każdy przedsiębiorca stawiający pierwsze kroki na rynku potrzebuje zaplecza zarówno w postaci wiedzy, czy umiejętności jak i zestawu narzędzi, które pozwolą mu zbudować solidne fundamenty pod przyszły sukces. Jednym z potężniejszych sprzymierzeńców właścicieli sklepów online są platformy do automatyzacji marketingu.

Zobacz jakie zmiany można zauważyć po wdrożeniu takiego narzędzia.

ważne
Sam zakup nie jest pojedynczą, czy wyjętą z kontekstu czynnością. Kupowanie jest procesem, zarówno z punktu widzenia marketera jak i klienta. Nauczyliśmy się postrzegać go jako podróż – od pierwszego impulsu, przez wybór najlepszej oferty, aż po sieć poleceń.

Przyszli i obecni klienci Twojego sklepu online są zmęczeni marketingowym szumem. Są nimi atakowani ze wszystkich stron, i w związku z tym wytworzyli coś na kształt odporności na spam i inne plagi współczesnego internetu.

 

Dla nabywcy podróż zakupowa zaczyna się od impulsu nazywanego zerowym momentem prawdy (ZMOT, Zero Moment of Truth). To z pozoru jednorazowe wydarzenie wpływa na cały proces zakupowy. Obejmuje poszukiwanie informacji, ofert, doczytywanie na ich temat i porównywanie warunków zakupu w różnych miejscach. Po nim następują kolejne momenty, czyli pierwszy - zakup, oraz drugi - weryfikacja i doświadczenie związane z używaniem produktu plus serwis pozakupowy. Wyzwaniem dla marketera jest uczynienie tych momentów niezapomnianymi i wypełnienie białych plam pomiędzy nimi.

 

Patrząc z drugiej strony, czyli okiem marketera można podzielić tę podróż na mniejsze kroki:

●     lead generation,
●     edukacja,
●     zwiększanie świadomości,
●     tworzenie relacji,
●     osobisty kontakt,
●     sprzedaż,
●     polecenia,
●     budowanie lojalności.

 

Nie wszystkie z nich dzieją się online. Dopiero zintegrowanie danych z różnych środowisk (wyszukiwarka, strona, kanał mobile, sklep stacjonarny) i połączenie ich w spójny, dynamiczny proces pozwala uzyskać pełny obraz zachowań klientów. Z kolei przeanalizowanie prawidłowości w zachowaniu poszczególnych osób pozwala przejść z prostego personalizowania ofert (które powoli staje się standardem sklepów online) do przewidywania przyszłych akcji konsumentów i pokazywania im dopasowanej do zainteresowań i potrzeb oferty w najlepszym czasie i najlepszym kanale komunikacyjnym (email, SMS, social media, telefon, itp.).

 

Jak to działa?

 

Platforma Marketing Automation to software działający z reguły w systemie SaaS (Software as a Service), który po zaimplementowaniu na stronie www identyfikuje użytkowników i monitoruje ich zachowania za pomocą plików cookies. Na podstawie tych danych pozwala spersonalizować komunikację, np. poprzez segmentację klientów według zainteresowań. Stąd już prosta droga do wysyłki wiadomości 1-do-1, dopasowanej do historii zachowań i zakupów konkretnego odbiorcy.

 

W czym pomaga platforma Marketing Automation?

 

Poza ulepszeniem zarządzania kontaktami, system usprawnia też działania w następujących obszarach:

 

ważne
Prowadząc ecommerce warto pamiętać, że zaledwie 1-2% użytkowników jest gotowe na dokonanie zakupu już przy pierwszej wizycie, a prawdopodobieństwo, że przypadkowy użytkownik wróci na stronę jest niewielkie.

Platforma Marketing Automation pozwala zarówno zwiększyć zaangażowanie anonimowych odwiedzających, zachęcić ich do pozostawienia danych na stronie, jak i skierować do nich odpowiednie komunikaty i z powrotem “zaprosić” na stronę.

 

 

 

#Ikonto Biznes #Salesmanago

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies