Platforma Marketing Automation: Przykłady prostych automatyzacji do samodzielnego wdrożenia

16.05.2017 Marketing
Oceń 0.00/5 (0)
Ekspert
Maja Kowalska content manager
firma: SALESmanago Marketing Automation 
Napisz do eksperta

Napisz do eksperta
Maja Kowalska

Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.

 
 

Po opracowaniu strategii, posegmentowaniu bazy i zintegrowaniu formularzy przychodzi czas na ustawienie pierwszych prostych automatyzacji. Pierwsze miesiące z systemem marketing automation rzutują na cały okres użytkowania produktu. To właśnie wtedy uczysz się podstawowych działań, które później rozwiniesz w pełne, zautomatyzowane procesy marketingowo-sprzedażowe.

 

W poprzednim artykule znalazły się podpowiedzi odnośnie pierwszych kroków, które należy poczynić wdrażając automatyzację marketingu w firmie. Poniżej znajdziesz instrukcje ustawienia 5 dość podstawowych akcji dostępnych na platformach do automatyzacji marketingu cyfrowego. Ilustracje pochodzą z systemu SALESmanago Marketing Automation

 

Aktywizacja uśpionych użytkowników

 

Cel: Internet oferuje setki tysięcy rozrywek i sklepów z podobnym asortymentem. Jeżeli jakiś użytkownik był początkowo dość aktywny ale z czasem przestał odwiedzać stronę to być może trzeba mu o sobie przypomnieć i w jakiś sposób zachęcić do ponownej wizyty w sklepie. Celem reaktywującego maila jest właśnie przekierowanie nieaktywnego klienta na stronę sklepu i zachęcenie go do zrobienia zakupów.

 

Ustawienia reguły:

Zdarzenia: Kontakt odwiedził URL (ustawienia: Sprawdzaj warunki za 2 miesiące)

Warunki: Kontakt odwiedził adres URL (ustawione jako: NIE odwiedził URL przez 60 dni)

Akcje: Wyślij wiadomość (przygotuj wcześniej wiadomość z ofertą, która będzie nawiązywać do wcześniejszych aktywności danej osoby. Możesz też wykorzystać mechanizmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które przewidzą, czego użytkownik będzie w danym momencie potrzebował)

 

Wersja alternatywna – klient nie dokonał zakupu od 2 miesięcy:

Zdarzenia: Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne “PURCHASE” (ustawienia: Sprawdzaj warunki za 2 miesiące)

Warunki: Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne “PURCHASE” (ustawione jako: NIE wystąpiło przez 60 dni)

Akcje: Wyślij wiadomość (email z zachętą, na przykład rabatem na kolejne zakupy)

 

 

Ratowanie porzuconego koszyka

 

Cel: Ktoś wszedł do Twojego sklepu zaczął przeglądać produkty i wrzucać je do koszyka, a potem zniknął nie kończąc transakcji. Opisane poniżej działania mają za zadanie przypomnieć mu o tym, że w koszyku czekają na niego wybrane przedmioty, oraz pokazać mu te przedmioty jeszcze raz.

 

Ustawienie reguły:

Zdarzenia: Kontakt odwiedził URL (URL koszyka).

Warunki: Kontakt odwiedził adres URL (ustawione jako: NIE odwiedził URL i adres Thank You Page po dokonaniu zakupu).

Akcje: Wyślij wiadomość (przypomnij klientowi, o tych wszystkich rzeczach, które czekają na sfinalizowanie transakcji wraz zachętą do kontynuowania zakupów).

Metoda alternatywna:

Zdarzenia: Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne “CART”

Warunki: Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne “PURCHASE” (ustawione jako: NIE wystąpiło)

Akcje: Wyślij wiadomość (email z przypomnieniem o przedmiotach w koszyku i rabatem na dokończenie zakupów)

 

Generacja i wysyłka kuponów

 

Cel: Wiadomo, że rzucanie rabatami na lewo i prawo rozpieszcza i psuje klientów (po pewnym czasie nie chcą już kupować w regularnych cenach), ale zniżka wysłana raz na czas w odpowiedzi na działania, które chcesz nagrodzić jest świetnym narzędziem do budowania relacji z użytkownikami (rocznica, urodziny) i wzmacniania pożądanych schematów zachowań.

 

Ustawienia reguły:

Zdarzenia: Przypisano TAG do kontaktu (np. ZAKUPY-W-SEKCJI-MESKIEJ)

Warunki: Status kontaktu (klient)

Akcje: 1. Generuj kupon dla kontaktu 2. Wyślij email z kuponem (i zdjęciem koszuli pasującej do zakupionej marynarki)

Przydzielanie kontaktów do handlowców

 

Cel: Być może nie jest to odkrycie na miarę koła, ale zautomatyzowanie rozdziału leadów dla handlowców pozwala oszczędzać sporą ilość cennego czasu.

 

Ustawienia reguły:

Zdarzenia: Kontakt odwiedził URL / Przypisano TAG do kontaktu (zależy jakie masz kryterium rozdzielania leadów)

Warunki: Kontakt posiada detal / Kontakt jest na etapie kampanii

Akcje: Losuj nowego właściciela z grupy

Edukacja kontaktów

 

Cel: Tylko niewielka część kontaktów jest gotowa do zakupu przy pierwszej wizycie w sklepie. Żeby nieco przyspieszyć naturalny proces oswajania się z nową marką warto jest ustawić cykl lead nurturingu, albo kampanię drip, w której krok po kroku zapoznasz ludzi ze swoją filozofią, celami i produktami.

 

Ustawienia reguły:

Zdarzenia: Kontakt został dodany na etap kampanii (na przykład edukacja)

Warunki: Kontakt posiada TAG, lub szczegół (język, w którym masz przygotowaną kampanię). Do dalszych wiadomości:  Kontakt otworzył e-mail

Akcje: 1. Wyślij wiadomość do użytkownika 2. Wyślij e-mail do kontaktu (wysyłaj dalsze wiadomości i informuj na bieżąco opiekuna, na jakim etapie znajduje się kontakt)

 

#Ikonto Biznes #Salesmanago

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies