Nowoczesne wsparcie sprzedaży, czyli po co Twojej firmie system CRM?

26.05.2017 Marketing
Ekspert
Marcin Konopka prezes zarządu
firma: Berg CRM
Napisz do eksperta

Napisz do eksperta
Marcin Konopka

Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.

 
 

Kto jest najważniejszy w każdej firmie? Nie prezes, nie główny księgowy, ale klient. To właśnie on, swoimi pieniędzmi finansuje pensje pracowników, bieżące koszty oraz rozwój Twojego biznesu. Posiadanie znakomitego produktu nie wystarczy. Pamiętaj, że ktoś musi za niego zapłacić. Dlatego pozyskanie i utrzymanie klienta jest kluczowym procesem w każdej firmie. Odpowiednie narzędzia – takie jak system CRM (Customer Relationship Management) – pozwalają zoptymalizować ten proces. Dzięki temu, sprzedaż staje się łatwiejsza, efektywniejsza i prościej zaplanować płynność finansową.

System CRM, to znacznie więcej niż baza danych. Oczywiście, można trzymać kontakty w Excelu czy wizytowniku, ale w obecnych czasach, to tak, jakby pojechać na urlop maluchem. Da się, ale są znacznie wygodniejsze środki transportu. Podobnie w zarządzaniu kontaktami z klientami, warto wykorzystywać najnowsze rozwiązania.

Informacje o kliencie w jednym miejscu

 

W jednym miejscu możemy zebrać nie tylko dane teleadresowe klienta, ale też całą historię kontaktów, produkty, które od nas kupił i inne kluczowe informacje. Dzięki temu, nie musimy szukać ich w kilku różnych miejscach. To ogromna oszczędność czasu i możliwość dopasowania kolejnych ofert dla klienta w optymalny sposób.  Jednocześnie, widząc całą historię współpracy w jednym miejscu, znacznie ułatwiamy sobie pracę.

 

Sprzedaż jako powtarzalny proces

 

Każda firma to swego rodzaju fabryka do produkcji pieniędzy. Jeśli uda nam się stworzyć powtarzalny proces sprzedaży, wprowadzimy do niego przewidywalność i możliwość ulepszania kolejnych etapów. Dobry CRM pozwala zdefiniować kolejne kroki sprzedaży i zaplanować je w czasie, np.  w ciągu siedmiu dni od wysłania oferty ustawić przypomnienie o tym, że należy zadzwonić i się przypomnieć. Systematyczne stosowanie CRM sprawi, że to system będzie nam tworzył listę zadań, które musimy zrobić, aby generować przychód.

 

Większe zyski na pojedynczym kliencie

 

W każdym rodzaju sprzedaży pozyskanie klienta jest trudniejsze, bardziej kosztowne niż utrzymanie tego, którego już obsługujemy. System CRM znakomicie się sprawdza w sytuacji dosprzedaży lub oferowania usług cyklicznych (np. przedłużenie umowy). W ten sposób możemy maksymalizować zysk na pojedynczym kliencie.

 

Automatyzacja spersonalizowanych wysyłek

 

Jeśli wprowadzamy nowy produkt, nową usługę, lub choćby chcemy naszym klientom złożyć świąteczne życzenia, dobry system CRM będzie nie do zastąpienia. W ten sposób, kilkoma kliknięciami możemy wysłać informację (SMS, e-mail) do całej naszej bazy lub do jej części. Jeśli wcześniej naszą bazę posegmentujemy, każdy klient dostanie najbardziej odpowiedni dla niego komunikat.

 

Bezpieczeństwo danych osobowych

 

Nie bez znaczenia jest fakt, że trzymając dane osobowe klientów, powinniśmy spełniać wymogi Ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Baza powinna być odpowiednio zabezpieczona, dostęp do niej powinien być jasno określony. Tradycyjne metody trzymania kontaktów nie spełniają tych wymogów. Zamiast narażać się na karę, warto skorzystać z dostępnych nowoczesnych rozwiązań, które zapewniają bezpieczeństwo i spełniają wymogi Ustawy.

 

Od kilkunastu lat żyjemy już w XXI wieku i warto stosować rozwiązania, które przystają do realiów dzisiejszych czasów. Nowoczesny system CRM, do którego mamy dostęp gdziekolwiek jesteśmy, pozwala zamienić naszą firmę w dobrze prosperujące przedsiębiorstwo.  Dlatego też nowoczesne narzędzie zarządzania relacjami z klientem jest jednym z fundamentów budowania pozycji naszej firmy.

 

 

 

#Berg Crm

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies