Nowa szkoła marketingu - marketing automation

10.11.2016 Marketing
Oceń 0.00/5 (0)
Ekspert
Maja Kowalska content manager
firma: SALESmanago Marketing Automation 
Napisz do eksperta

Napisz do eksperta
Maja Kowalska

Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.

 
 

Jest wiele rzeczy, których marketerzy nienawidzą w swojej pracy. Według badań DigiDay, aż 78% z nich ocenia swoje zadowolenie z pracy jako większe niż „satysfakcjonujące”, ale jednocześnie aż 2/3 specjalistów chce odejść z obecnego stanowiska pracy w przeciągu 2 lat. Dość to niespójne, prawda?

                                                   

 

Frustracje i wyzwania marketerów w liczbach

 

Przerośnięta teoria marketingu i modne hasła
 

Jesteśmy nieco zagubieni w marketingowych teoriach, frazesach i modach.
 

Na Amazonie znajdziesz około 60 tysięcy książek o marketingu. Przeczytanie tej biblioteki zajęłoby Ci jakieś 30 lat! Pomyśl o tych wszystkich nowych pojęciach:

Czy one naprawdę pomagają Ci dostarczyć wymierne efekty do Twojej firmy?

By osiągnąć marketingowy sukces, potrzebujesz więcej niż kilku mądrze brzmiących haseł. Tu pomogą jedynie zbierane pieczołowicie dane oraz narzędzia, które pozwolą je analizować i budować oparte na nich działania

 

 

Naukowe podejście do marketingu

 

W 1923 Claude Hopkins napisał „Scientific Advertising”, gdzie postulował naukowe podejście do reklamy. Dziś, 93 lata później, mamy dostęp do dużo bardziej zaawansowanych technologii zbierania i interpretacji danych, wciąż wybieramy buzzwordy.

 

Na czym polega racjonalne, naukowe podejście do marketingu?

 

  1. Monitorowanie zachowania klientów i zbieranie danych zarówno behawioralnych jak transakcyjnych,
  2. Wykorzystanie zebranych danych do budowania zautomatyzowanych procesów, które pozwolą dostarczyć odpowiednią ofertę odpowiedniemu odbiorcy w najlepszym czasie i w najlepiej dobranym kanale (email, strona WWW, social media, mobile, sieci reklam, przez sprzedaż bezpośrednią),
  3. Zbieraj wiedzę i korzystaj z doświadczenia zespołów marketerów i sprzedawców,
  4. Koncentruj się na realnych celach,które możesz osiągnąć
  5. Pamiętaj o zasadzie Druckera: możesz zarządzać tyko tym, co mierzysz.
#Ikonto Biznes #Salesmanago

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies