Google Moja Firma – bliżej lokalnych klientów

23.01.2019 Marketing
Ekspert
Marta Młynarczyk SEO Copywriter
firma: Sunrise System

Napisz do eksperta
Marta Młynarczyk

Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.

 
 

Google Moja Firma to bardzo atrakcyjne narzędzie do promocji firmy w Internecie, umożliwiające dotarcie do Klientów szukających produktów i usług lokalnie. Udostępniając właścicielom wpisów szereg funkcji, umożliwia nie tylko dotarcie na stronę internetową firmy, lecz także pozyskanie Klientów.Podczas wyszukiwania w Internecie interesujących nas produktów i usług chcemy, by otrzymana odpowiedź łączyła w sobie trzy cechy: bliskość, atrakcyjną cenę, jakość. Właśnie dlatego ponad 1 miliard użytkowników z całego świata tak chętnie sięga po usługę jaką są Mapy Google. Z Map korzystamy jednak nie tylko na komputerach. W Polsce w lutym 2018r. z aplikacji Mapy Google korzystało ponad 10 milionów osób.To właśnie ta usługa Google pozwala nam w krótkim czasie znaleźć firmy najbliższe naszej lokalizacji, które oferują dokładnie to, czego szukamy. Co ważne, ich wiarygodność oraz poziom obsługi potwierdzają oceny innych użytkowników. Czego chcieć więcej? Tak wygląda ta usługa oczywiście ze strony użytkowników – Twoich potencjalnych Klientów. Jeśli i Ty chcesz, aby dla Twojej firmy na Mapach Google pojawiła się czerwona pinezka, skorzystaj z narzędzia Google Moja Firma.

Ty i Twój biznes w Google

 

Google Moja Firma to bezpłatne i naprawdę intuicyjne narzędzie, które pozwala zarządzać wizerunkiem firmy w usługach giganta z Mountain View. Dzięki niej, informacje o Twojej firmie mogą wyświetlać się zarówno w wynikach wyszukiwania na Mapach, jak i w podstawowej wyszukiwarce Google – w formie tzw. lokalnego trójpaka. To boks z trzema wizytówkami, umiejscowiony nad naturalnymi wynikami wyszukiwania z linkami do stron internetowych. Na zapytania brandowe, zawierające nazwę firmy, wpis może pojawić się również po prawej stronie wyników klasycznej wyszukiwarki, jako odrębny boks.

Wizytówka wyświetlająca się jako panel lokalny, po prawej stronie naturalnych wyników wyszukiwania w Google.
Źródło: Wyszukiwarka Google.
Nazwa i logo Google są zarejestrowanymi znakami towarowymi.

 

Co istotne, wizytówka w Google Moja Firma może wspomóc nie tylko standardowe działania marketingowe. Ma znaczenie także dla pozycjonowania strony internetowej, stanowiąc jeden z elementów kampanii SEO. Szczególnie, jeśli interesuje Cię pozycjonowanie lokalne – promocja na frazy zawierające lokalizację miejsca. Aby skorzystać z usługi Google Moja Firma, wystarczy, że będziesz posiadać konto Google, a później założysz i zweryfikujesz wizytówkę dla swojej firmy.

 

Dlaczego warto?

 

Wizytówka w Google Moja Firma nie jest tylko i wyłącznie wsparciem innych działań marketingowych czy kampanii SEO. Sama w sobie również stanowi narzędzie pozwalające promować markę i budować jej pozytywny wizerunek w sieci i poza nią. Google podaje, że firmy posiadające zweryfikowaną wizytówkę, są dwa razy częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania.
 

Posiadając wpis, ułatwiasz więc dotarcie do Twojej firmy zarówno online, jak i offline – do Twojego sklepu czy siedziby. Masz też kontrolę nad tym, jakie informacje o Twojej działalności znajdują potencjalni Klienci, a dzięki różnym, dostępnym w panelu funkcjom możesz wchodzić z nimi w interakcję. Dbając o aktualność zawartych w wizytówce informacji, odpowiadając na opinie klientów czy udostępniając w niej regularnie zdjęcia, możesz zyskać wielu naprawdę zainteresowanych Twoją ofertą potencjalnych klientów. O tym, dlaczego warto posiadać zweryfikowaną wizytówkę w Google Moja Firma, przekonasz się także, obserwując statystyki. W panelu do zarządzania wpisem dostępnych jest kilka różnych sekcji, w których znajdziesz informacje o tym, jak odnajdują Cię Twoi potencjalni klienci, a także z czego skorzystali, odwiedzając Twój wpis.

 

 

Funkcje Google Moja Firma

 

Narzędzie jest nieustannie rozbudowywane o coraz to nowe funkcje, które pozwalają skutecznie promować firmę lokalnie, wśród użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą. Dzięki nim wizytówka nie jest jedynie sposobem na zaznaczenie obecności w okolicy, lecz daje Ci szansę na przekonanie potencjalnego Klienta do Twojej oferty oraz do wejścia w interakcję z firmą. Możliwości, jakie niesie za sobą usługa Google Moja Firma, sprawiają, że generuje ona ruch nie tylko online, lecz także, a może i przede wszystkim - offline! W końcu wskazuje ona przecież lokalizację fizyczną Twojej firmy.

 

Poza miejscem na uzupełnienie podstawowych danych, mamy więc możliwość skorzystania z takich funkcji jak:

  • Udostępnianie zdjęć, krótkich filmów wideo oraz widoku 360. Atrakcyjne zdjęcia czy wideo nie tylko przykuwają uwagę odbiorców, lecz także zachęcają do zakupu prezentowanych na nich produktów lub skorzystania z usług. W przypadku wielu lokali świetną opcją jest także widok 360 pozwalający na wirtualny spacer po firmie. Zdjęcia w wizytówkach udostępniać mogą także sami użytkownicy Map, które mogą potwierdzić, że Twoje produkty i usługi rzeczywiście wyglądają tak, jak prezentujesz je Ty.

Jeden z możliwych widoków w wizytówce, ukazujący dodane do niej zdjęcia.
Źródło: Wyszukiwarka Google. Nazwa i logo Google są zarejestrowanymi znakami towarowymi.

 

  • Wpisy i oferty. Pierwotnie służyły wyłącznie informowaniu użytkowników o wydarzeniach związanych z firmą oraz o oferowanych produktach i usługach. Ostatnio pojawiła się też możliwość tworzenia wpisów z ofertą specjalną. Możesz w nich określić czas trwania oferty, dodać link do niej na Twojej stronie, a nawet dodać kod kuponu, który będzie uprawniać użytkowników do zniżek.
     

Wpisy opublikowane w wizytówce, wyświetlające się w panelu lokalnym w wyszukiwarce Google.
Źródło: Wyszukiwarka Google. Nazwa i logo Google są zarejestrowanymi znakami towarowymi.

Przykładowy wygląd wpisu z ofertą specjalną.
Źródło: Google Moja firma. Nazwa i logo Google są zarejestrowanymi znakami towarowymi.

 

  • Pytania i odpowiedzi. Sekcja, która ma rozwiewać wątpliwości użytkowników. Użytkownicy Map Google mogą zadawać pytania związane z działalnością firmy, a odpowiedzi możesz udzielić zarówno Ty, jako jej właściciel, jak również inni użytkownicy Map Google.

     

Sekcja „Pytania i odpowiedzi” wyświetlająca się w panelu lokalnym w wyszukiwarce Google.
Źródło: Wyszukiwarka Google. Nazwa i logo Google są zarejestrowanymi znakami towarowymi.

 

  • URL wizyty. Jeśli prowadzisz działalność, która opiera się w głównej mierze na spotkaniach z klientami, prawdopodobnie w Twoim panelu w Google Moja Firma pojawi się pole „URL wizyty”. Możesz tu podać link do swojej strony, gdzie Twoi potencjalni Klienci mogą zarezerwować wizytę, czy umówić się na spotkanie.

     

URL wizyty wyświetlany w wizytówce w wyszukiwarce Map Google.
Źródło: Wyszukiwarka Google. Nazwa i logo Google są zarejestrowanymi znakami towarowymi.

 

  • Właściciele wybranych branż, takich jak chociażby hotelarstwo czy szeroko pojęta gastronomia, mogą liczyć na dodatkowe rozszerzenia, jeszcze bardziej zwiększające atrakcyjność wpisu.


Jak stworzyć wizytówkę firmy na Mapach Google?

 

Rejestracja firmy w Google Moja Firma jest wręcz banalnie prosta. Jeśli Twoja firma posiada adres fizyczny, a Ty masz już konto Google, wystarczy, że zalogujesz się do usługi  i klikniesz przycisk „Dodaj lokalizację”. Tworzenie nowej wizytówki odbywa się w pięciu krokach, a każdy z nich jest przystępnie opisany. Po uzupełnieniu podstawowych informacji o firmie, takich jak nazwa i adres czy wybór kategorii określającej profil działalności, pozostaje nam weryfikacja wpisu. W ten sposób Google chce zyskać pewność, że tworzymy wizytówkę dla firmy faktycznie funkcjonującej w świecie rzeczywistym. Pamiętajmy jednak, że nasza wizytówka powinna odpowiadać aktualnym wytycznym Google. Jeśli naruszymy którąś z zasad, wpis może zostać zablokowany i przestanie wyświetlać się na Mapach.

 

Podstawową formą weryfikacji wizytówki jest weryfikacja za pomocą kartki pocztowej, wysyłanej przez Google na adres wskazany we wpisie. W ciągu 15 dni powinniśmy otrzymać korespondencję od Google, w której znajdziemy pięciocyfrowy kod. Po wpisaniu go w panelu Google Moja Firma i po wstępnym sprawdzeniu poprawności wpisu przez system, wizytówka zacznie wyświetlać się użytkownikom Map Google.

 

Niektórzy użytkownicy nie muszą jednak czekać na kartkę pocztową. Czasem system udostępnia jeden z dwóch poniższych sposobów na szybszą weryfikację:

  • przez telefon,
  • przez e-mail.


​Tym, którzy z poziomu tego samego konta Google korzystają także z Google Search Console (GSC) i zweryfikowali tam swoją witrynę, system może zweryfikować wpis także natychmiastowo. Na podstawie informacji z GSC.

 

Bądź bliżej swoich klientów

 

Posiadanie wizytówki na Mapach Google jest ponadto bardzo ważnym elementem kampanii SEO, szczególnie gdy interesuje nas pozycjonowanie lokalne. Myśląc o lokalnym SEO pamiętaj jednak nie tylko o wskazówkach Google dotyczących uzupełniania wpisów, lecz także o spójności udostępnianych w sieci danych. Regularnie uzupełniając i aktualizując wizytówkę, wchodząc jednocześnie w interakcje z potencjalnymi klientami, zyskujesz szansę na pozyskanie wielu leadów sprzedażowych zupełnie za darmo. Wystarczy, że poświęcisz Trochę swojego czasu.

 

Daj się odnaleźć!

#Sunrise

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z nich. Zapoznaj się z polityką prywatności