Duży ruch, mała sprzedaż? Czas na zmiany z Marketing Automation

17.03.2017 Marketing
Oceń 0.00/5 (0)
Ekspert
Maja Kowalska content manager
firma: SALESmanago Marketing Automation 
Napisz do eksperta

Napisz do eksperta
Maja Kowalska

Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.

 
 

Rynek Ecommerce rządzi się swoimi prawami. Każdy z właścicieli sklepu online prędzej, czy później natknie się na któryś z typowych problemów: od responsywnego designu strony, przez brak dobrej lokalizacji na magazyn, kończąc na braku porządku w bazie danych. Część z tych problemów wymaga ingerencji fizycznej, na część rozwiązaniem będzie porządny webdesigner. Z resztą poradzi sobie platforma Marketing Automation.

 

Na początek garść statystyk pokazujących, że marketing w sieci jest nierozerwalnie związany z oprogramowaniem umożliwiającym personalizację wiadomości i monitoring zachowań użytkowników w różnych kanałach:

 

Jak zatem radzić sobie z ecommerce'owymi problemami za pomocą platformy Marketing Automation?

 

Duży ruch mało kontaktów

 

Użytkownicy trafiają na stronę z różnych powodów - widzieli reklamę w Google, na Facebooku, ktoś im powiedział o Twojej firmie, itp. Przeglądają materiały, artykuły, cennik ale nie pozostawiają danych ani nie robią zakupów. Pojawiają się i znikają żeby najprawdopodobniej już nigdy nie wrócić. Jeżeli nie zareagujesz w momencie kiedy wiedzą kim jesteś i kiedy jeszcze pamiętają co ich do Ciebie przyciągnęło to najprawdopodobniej właśnie przegrałeś z konkurencją.

ważne
Platforma pomaga wyłapać potencjalnych klientów już na etapie anonimowego odwiedzającego i za pomocą inteligentnych formularzy, dynamicznych treści i powiadomień niewymagających podania adresu email sprowadzić ich na stronę i zachęcić do pozostawienia danych.

 

Porzucone koszyki

 

Podczas przeglądania katalogu produktów użytkownicy dodają przedmioty do koszyka, ale później nie kończą transakcji. Może się zdarzyć, że tylko oglądają, przeliczyli się z możliwościami finansowymi, albo po prostu zostali rozproszeni. Dobrze ustawiona reguła automatyzacji od razu zareaguje na takie zdarzenie i wyśle wiadomość przypominającą o pozostawionym koszyku.

 

Niska konwersja sprzedażowa

 

Niby wszystko gra, strona jest ładna, katalog przejrzysty, a reklama w social media hula aż miło. Tylko cos z ta sprzedażą nie tak... Najwyższy czas na zastosowanie testów A/B i sprawdzenie, które elementy strony działają, a które nadają się do wywalenia, bo nie wnoszą żadnej wartości.

 

Brak wykorzystania kanałów komunikacyjnych

 

Komunikacja z użytkownikami to nie tylko strona www, SMSy czy emaile. Dzisiaj marketer dysponuje zaawansowanymi narzędziami marketingu predyktywnego, które na podstawie zachowań użytkownika dopasowują nie tylko treść i czas dostarczenia wiadomości, ale także najlepszy kanał i miejsce!

 

Niska retencja

 

Głównymi celami biznesowymi na rok 2017 są wzrost retencji i satysfakcji klientów prowadzące w efekcie do zwiększenia zysku przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Dlatego wszystkie etapy doświadczenia użytkownika będą projektowane i ulepszane w oparciu o dokładną i rzetelną analizę danych, tak aby maksymalizować wartość każdego klienta w czasie (customer value).

 

Lista problemów i sposobów ich rozwiązań jest długa. Poniżej przedstawiamy infografikę, która w dość wyczerpujący sposób pokazuje jakie rozwiązania dla Ecommerce niesie platforma do automatyzacji marketingu.

Platforma Marketing Automation pozwala zarówno zwiększyć zaangażowanie anonimowych odwiedzających, zachęcić ich do pozostawienia danych na stronie, jak i skierować do nich odpowiednie komunikaty i z powrotem “zaprosić” na stronę.

 

 

 

#Ikonto Biznes #Salesmanago

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies