Zafirmowani.pl - jak wspieramy polskie firmy
11.05.2017 Zakładanie działalnościAlior Bank wspiera polskich przedsiębiorców, nie tylko poprzez kredyty i produkty depozytowe, ale również tworząc nowoczesne rozwiązania wspomagające rozwój mikro i małych firm. Jednym z takich rozwiązań jest portal zafirmowani.pl - interaktywna platforma dla mikro i małych przedsiębiorców, dostępna w formie otwartego serwisu internetowego.
Ewa Małecka : W Alior Banku jest Pan odpowiedzialny między innymi za relacje z klientem. Zatem jak sprawić, żeby ta relacja była dobrą relacją i jak sprawić, aby klient widział w banku przede wszystkim partnera?
Krzysztof Czuba : Najważniejsi są ludzie, czyli bankierzy. Klientowi trzeba zapewnić kontakt z profesjonalną i kompetentną osobą. Ważne, aby zbudować zaufanie oparte m.in. na merytorycznym wsparciu klienta. W Alior Banku z jednej strony bardzo dobrze przygotowujemy naszych bankierów do roli partnera dla klienta biznesowego, a później wspieramy ich organizacją czy to na poziomie regionalnym czy w centrach biznesowych. Tam mogą wymieniać się doświadczeniami i przygotować jeszcze lepszą ofertę dla klienta - w centrach małych firm dla klientów, którzy prowadzą działalności na mniejszą skalę jak i taką ofertę, która staramy się dostosować dla tych najmniejszych firm, która jest dostępna w każdej placówce banku. Oprócz zaufania, ważna jest również sama oferta – dopasowanie jej do potrzeb klienta, w taki sposób, aby nie musiał szukać wsparcia już w innym miejscu, i zachowanie pełnej wygody współpracy.
E.M. : A co Pana zdaniem jest takim głównym czynnikiem warunkującym dobrą sprzedaż?
K.C.: Dostosowanie oferty do tego co się dzieje na rynku. Trzeba wiedzieć jakie potrzeby mają klienci, jakie są trendy rynkowe, co robi konkurencja. Co się dzieje na świecie – jest to bardzo ważne. Dbamy również o to, aby nasi klienci mieli taki poziom usługi i produktów, jak na całym świecie. Polska bankowość na pewno przoduje w innowacyjności. Ważna jest również jakość oferowanych usług, na którą klienci zwracają uwagę. Dzięki temu można budować przewagę, która zamienia się na dobre wyniki sprzedaży. To co jest bardzo ważne i staramy się pokazywać w naszej ofercie, to jakość związana z szybkością – natychmiastowe transakcje, szybki dostęp do środków, dostępny w 24 godziny kredyt nawet na 500 000 zł ze spłatą do 10 lat. To są czynniki, które wpływają na dobry odbiór banku przez klienta.
E.M: Wspominał Pan o jakości i o tym, że jest ona ważna w relacji z klientem, a co tak naprawdę powoduje jej brak? Co jest czynnikiem, który odpycha klientów od danej firmy, od tego żeby zakupić produkt w danej firmie?
K.C. : Z naszych obserwacji, ale też z dostępnych badań wynika, że jakość obsługi klienta, czyli ta wartość merytoryczna (np. jeśli z klientem współpracuje niewłaściwy bankier, który nie zna oferty czy nie rozpoznaje potrzeb klienta), natychmiast odbija się na relacji i wpływa na odejście klienta. Gdyby bank nie nadążał za dynamicznie zmieniającymi się potrzebami klienta, ten czułby się niekomfortowo i musiał zacząć szukać wsparcia w innych bankach, instytucjach. Odchodzący klient to największa strata, jaką może spotkać bank.
E.M. : Oferta jest bardzo ważna tak samo jak jej innowacyjność, a zatem jakie innowacyjne produkty ma dla swoich klientów Alior Bank?
K.C.: Staramy się, aby klienci mieli wielokanałowy dostęp do naszych usług. Mamy „Wirtualnych Bankierów”, którzy obsługują w 100% zdalnie, bez konieczności wizyty w oddziale. Ta usługa połączona jest z iKontem Biznes, które można otworzyć i obsługiwać przez bankowość mobilną. Przedsiębiorcy, którzy korzystają z tych usług, mogą liczyć dodatkowo na 1500 zł premii. W ofercie mamy również bardzo szybkie procesy kredytowe – pożyczki nawet do 500 000 zł dostępne w 24 godziny na okres 10 lat. Rozwijamy produkty leasingowe – leasing w klasycznej formie, jak również pożyczek. Co więcej, oferujemy pomoc w dostępie do funduszy unijnych.
E.M.: Teraz dużo mówi się o startupach i ich wsparciu. Jak zatem Alior Bank wspiera startupy?
K.C. : To co oferujemy, to dostęp do wiedzy na temat środków pomocowych z Unii Europejskiej ale nie tylko. My pomagamy identyfikować i uzyskać dodatkowe dofinansowanie a dodatkowo (co jest związane z innowacjami) oferujemy portal Zafirmowani.pl, który uruchomiliśmy dla wszystkich przedsiębiorców - bardzo pomocny również dla stratupów. Na portalu możemy się dowiedzieć w jaki sposób założyć firmę, uzyskać informacje o tym jak prowadzić księgowość, jakie są meandry podatkowe, za darmo poprowadzić księgowość przy pomocy portalu - bardzo nowoczesne narzędzie dla firm, które już działają ale szczególnie pomocne dla tych, którzy rozpoczynają działalność
E.M. : A tak z własnego doświadczenia, co by Pan poradził młodym przedsiębiorcom, którzy dopiero zaczynają? Jakąś dobrą radę mógłby Pan im dać?
K.C.: Przede wszystkim rzetelny biznesplan na trzy lata, z dokładną analizą, także wszelkich ryzyk. To są decyzje, które mogą mieć konsekwencje pozytywne, ale również negatywne, finansowe. Przygotowany biznesplan dobrze skonsultować z osobami z doświadczeniem, nie tylko w tej branży, ale również w prowadzeniu działalności. Warto się zastanowić, czy mamy wystarczającą ilość kapitału, jeśli nie – poszukać wsparcia w postaci kredytu albo w crowdfundingu czy inwestora zewnętrznego. Jest szereg rozwiązań umożliwiających zebranie początkowego kapitału. Wszystkie informacje na ten temat dostępne są na portalu zafirmowani.pl. Dzięki temu można uniknąć błędów przy zakładaniu działalności gospodarczej.