Jak zamienić ruch na stronie w realny zysk?

25.10.2018 Marketing
Oceń 0.00/5 (0)
Ekspert
Julia Paduszyńska Content Manager
firma: SALESmanago Marketing Automation
Napisz do eksperta

Napisz do eksperta
Julia Paduszyńska

Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.

 
 

Działania marketingowe mające na celu pozyskanie ruchu na stronie są coraz bardziej wyrafinowane i skuteczne, ale sam wzrost liczby odwiedzających niekoniecznie pociąga za sobą zadowalającą konwersję i zyski. Przyciągnięcie użytkownika na stronę to dopiero pierwszy krok w walce o jego uwagę i pieniądze. Potrzebne są taktyki i narzędzia, które sprawią, że odwiedzający stronę staną się twoimi klientami. Takim rozwiązaniem jest automatyzacja marketingu, czyli systemy oferujące między innymi monitorowanie zachowania osób odwiedzających stronę internetową. Zebrane w ten sposób cenne informacje możesz później wykorzystać w komunikacji marketingowej ściśle dopasowanej do potrzeb twojego potencjalnego nabywcy, a w efekcie sprawić, że dokona transakcji i stanie się powracającym klientem.

Zebrane w ten sposób cenne informacje możesz później wykorzystać w komunikacji marketingowej ściśle dopasowanej do potrzeb twojego potencjalnego nabywcy, a w efekcie sprawić, że dokona transakcji i stanie się powracającym klientem.

 

Ruch na stronie to nie wszystko

 

W erze wszechobecnego internetu proces zakupowy klienta zarówno w sektorze B2B, jak i B2C przeszedł diametralne zmiany. Konsumenci otrzymali potężne narzędzie, które pomaga im podjąć decyzję zakupową i wyszukać wszelkie niezbędne informacje na temat produktu, czy usługi oraz porównać je z ofertą konkurencji. Dlatego nawet jeśli klient trafia na twoją stronę i przegląda ofertę, wciąż nie jest pewne, że z przypadkowego “przechodnia” odwiedzającego twoją stronę w swojej długiej podróży zakupowej zmieni się w klienta. Wielu użytkowników po pobieżnym przejrzeniu twojej witryny skieruje swoje kroki na stronę konkurencji, czy na portale z opiniami i rekomendacjami i będzie kontynuować swój research. Nawet jeśli twoja marka przypadła im do gustu, wśród nawału informacji i bodźców, jakie spotykają w internecie, mogą o niej łatwo zapomnieć. Dlatego tak ważne jest monitorowanie wizyt użytkowników na stronie, zbieranie informacji o przeglądanych podstronach i produktach oraz oczywiście danych kontaktowych. Gdy posiadasz np. adres mailowy potencjalnego klienta, możesz wykorzystać zebrane dane behawioralne i wysłać spersonalizowaną wiadomość przypominającą o twojej ofercie i zawierającą produkty, które zainteresowały użytkownika. Dodatkowo możesz zaoferować atrakcyjny rabat i w ten sposób wyróżnić swoją ofertę wśród konkurencyjnych firm i wygrać walkę o uwagę potencjalnego klienta.

 

Digital Body Language, czyli cyfrowa mowa ciała

 

Digital Body Language – “cyfrowa mowa ciała” – to termin, pod którym kryje się ni mniej, ni więcej jak rozpoznanie potrzeb klienta oraz jego profilowanie i segmentacja na podstawie zachowania na stronie internetowej. Tak jak w tradycyjnych spotkaniach z klientem twarzą w twarz można obserwować jego reakcje i zachowanie, tak i wszelkie akcje podejmowane przez klienta na stronie wysyłają sygnały, które można wyłapać i zinterpretować. Różnica polega na tym, że te “cyfrowe” działania są o wiele łatwiejsze do monitorowania i obiektywnego zmierzenia, ponieważ są rejestrowane przez system Marketing Automation, a nie zawodny ludzki aparat poznawczy.

 

Wśród działań użytkownika, które składają się na jego cyfrową mowę ciała, wymienić można odwiedzone witryny i przejrzane podstrony, czas na nich spędzony, źródła tych wizyt (np. social media czy wyszukiwarka), wypełnione formularze, otworzone i kliknięte e-maile, itd. To dane, które składają się na pełen obraz zainteresowań, potrzeb i problemów potencjalnego klienta, których rozwiązania poszukuje na twojej stronie. Te bezcenne informacje, które mogą mieć kluczowe znaczenie dla skutecznego domknięcia sprzedaży, pozyskasz dzięki monitorowaniu kontaktów na stronie internetowej.

Jak działa monitorowanie kontaktów?

 

Platforma Marketing Automation – na przykład SALESmanago – jest w stanie gromadzić dane o odwiedzających stronę internetową, dzięki umieszczonemu na niej skryptowi monitorującemu. To krótki, unikalny kod, który musisz umieścić w kodzie źródłowym swojej strony. Po poprawnym zaimplementowaniu skryptu informacje o wizytach na twojej stronie będą przesyłały się do systemu SALESmanago. Jest to możliwe dzięki tzw. cookies, czyli ciasteczkom – plikom przeglądarki, przypisywanym każdemu z odwiedzających, zarówno użytkownikom anonimowym, jak i zidentyfikowanym. Aby mieć wgląd w historię wizyt konkretnych osób, np. z twojej bazy klientów, muszą one zostać zidentyfikowane przez system. W jaki sposób to osiągnąć? Najlepszą strategią jest tutaj wysyłanie z systemu maili do kontaktów z zachętą do kliknięcia w link (np. z kuszącą ofertą) ponieważ wszystkie odnośniki w takiej wiadomości zawierają indywidualny dla każdego kontaktu parametr, odpowiedzialny za przypisanie mu odpowiedniego ciasteczka, które pozwoli na skojarzenie odwiedzającego z jego adresem mailowym zapisanym w systemie.

 

Od momentu zapisania się ciasteczka w przeglądarce użytkownika jego wizyty i wszelkie inne działania na stronie (np. zakup, dodanie produktu do koszyka, wypełnienie formularza) będą przesyłały się do systemu. Możesz przeglądać wizyty poszczególnych kontaktów (np. takie informacje jak źródło, z którego dostali się na stronę czy czas trwania wizyty) lub ogólne dane dotyczące ruchu na twojej witrynie, zarówno odsłon anonimowych, jak i monitorowanych.

 

Web Beacon – zaawansowane monitorowanie

 

SALESmanago Web Beacon to zaawansowana technologia, która pozwala na rozszerzenie monitorowania zachowania osób na stronie internetowej i zbieranie bardziej szczegółowych danych dotyczących treści, jakie użytkownicy faktycznie zobaczyli na stronie i w które kliknęli. Pozwala to na przykład na zebranie informacji o plikach, które pobrał użytkownik i uruchomieniach wszelkich interaktywnych elementów na stronie, takich jak przyciski,  wizualizacje, wideo, suwaki, checkboxy czy kalkulatory. Jeśli posiadasz na stronie tego rodzaju elementy, dzięki tej funkcjonalności dowiesz się, jakie parametry ustawił użytkownik, nawet jeśli porzucił czynność i nie przeszedł do kolejnego kroku!

 

Jest to również bardzo przydatne narzędzie w przypadku stron internetowych typu one page, czyli takich, na których nie ma żadnych zakładek, a co za tym idzie, nie ma przechodzenia między kolejnymi podstronami, co ogranicza możliwość śledzenia zachowania użytkownika i monitorowania interesujących go treści. Jednak dzięki funkcji Web Beacon można bezproblemowo sprawdzić, do jakiego momentu strony dotarł odwiedzający i które elementy zobaczył lub kliknął.

 

Tego rodzaju dane zebrane za pomocą szczegółowego monitorowania wzbogacają profil behawioralny klienta o dodatkowe informacje na temat jego obszarów zainteresowania i pozwalają na precyzyjniejsze dopasowanie treści marketingowych.

 

Zmień anonimowych odwiedzających w klientów

 

Posiadając już dane na temat zachowania kontaktów na twojej stronie internetowej oraz ich dane kontaktowe możesz w pełni korzystać z dobrodziejstw automatyzacji marketingu i tworzyć spersonalizowane kampanie marketingowe.

Co jednak z anonimowym ruchem na stronie? Co zrobić, by anonimowi użytkownicy trafiający na twoją stronę internetową zostali twoimi klientami?

Kluczem jest tutaj pozyskanie ich danych kontaktowych, zwłaszcza adresu e-mail. SALESmanago posiada liczne funkcje, które pozwalają na pozyskanie danych potencjalnych klientów:

  • landing page, czyli strony docelowe dla poszczególnych kampanii marketingowych;
  • formularze kontaktowe na stronie, w których zainteresowany użytkownik może pozostawić swoje dane;
  • formularze w pop-upach i sidebarach, które często wykorzystuje się, by zaoferować atrakcyjną zniżkę w zamian za pozostawienie adresu mailowego;
  • dynamiczne formularze, służące do progresywnego pozyskiwania danych użytkownika, których jeszcze nie posiadasz w systemie;
  • gated content: treści takie jak ebooki czy poradniki dostępne do pobrania po pozostawieniu danych kontaktowych;
  • chat na stronie www z formularzem, w którym odwiedzający stronę wpisuje swoje dane.

 

Dzięki pozyskaniu danych kontaktowych potencjalny klient będzie mógł zostać objęty wielokanałowymi, spersonalizowanymi kampaniami marketingowymi. Profil behawioralny utworzony w systemie marketing automation, dzięki funkcji monitorowania kontaktów pozwoli na indywidualne podejście do potencjalnego klienta, dostarczenie mu informacji ściśle dopasowanych do jego historii wizyt i preferencji, a nawet do godzin, w których jest najbardziej aktywny! Technologia marketing automation gwarantuje dużo większą skuteczność prowadzonych działań marketingowych, niż w przypadku tradycyjnych, masowych kampanii. W efekcie prawdopodobieństwo, że odwiedzający twoją witrynę zostaną powracającymi klientami, znacząco rośnie.

 

#Salesmanago

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies