Czym jest identyfikacja marki?

22.05.2017 Marketing
Oceń 1.00/5 (1)
Ekspert
Adam Rybczonek sales operations manager
firma: Jerónimo Martins

Napisz do eksperta
Adam Rybczonek

Określ temat i opisz czego chcesz dowiedzieć się od eksperta.
Odpowiedź zostanie wysłana na Twój adres e-mail.

 
 

Wizerunek firmy w oczach klientów ma bezpośredni wpływ na jej sukcesy finansowe. Dlatego bardzo ważne jest, aby komunikaty marki do odbiorców były spójne również pod względem wizualnym. Co spowoduje, że nasza firma będzie przyciągała klientów? Dobrze przygotowana identyfikacja wizualna marki z pewnością pomoże.

 

Jaką wartość daje firmie identyfikacja wizualna marki?

 

Marka powinna mieć cechy, które wywołują u ludzi pewne skojarzenia wyróżniające ją i przekonujące do siebie odbiorców. Skojarzenia z marką powinny w pewien sposób zakotwiczyć się w pamięci odbiorców dzięki czemu marka pozostanie w ich świadomości na dłużej.

 

Podstawą jest dobry wizerunek firmy, który budowany jest między innymi za pomocą wizualnych przekazów. Identyfikacja wizualna sprawia, że forma wyróżnia się spośród konkurencji, jest narzędziem, które kreuje wizerunek marki i relacje z klientami. Przed rozpoczęciem tworzenia identyfikacji wizualnej firmy należy wziąć pod uwagę dotychczasowy wizerunek, który nie powinien odbiegać od nowo tworzonej koncepcji. Tworzona identyfikacja powinna dopełniać dotychczasowy system komunikacji firmy.

 

Identyfikacja wizualna marki i jej elementy

 

Na identyfikację wizualną marki składać się może wiele różnych elementów. Poniżej opisane zostaną najbardziej podstawowe i zarazem najważniejsze elementy które należy uwzględnić w trakcie projektowania.

 

 

 

 

 

 

 

ważne
Ważnym częścią identyfikacji jest księga standardów CI, czyli Corporate Identity, utrzymuje ona całość w ryzach i pomaga w ustandaryzowaniu zawierając między innymi zasady zastosowania poszczególnych elementów identyfikacji. CI określa szczegółowo ich (wielkość, odległości znaków od innych elementów, pola ochronne loga np.: w jakich odległościach od loga mogą znajdować się inne elementy w danym projekcie graficznym).

 

Etapy tworzenie identyfikacji wizualnej marki:

 

           

Wdrażając i stosując identyfikację wizualną marki, trzeba pamiętać o tym jak silnie czynniki wizualne oddziaływują na odbiorcę. Przemyślana i dobrze wprowadzona identyfikacja będzie jednoznacznie kojarzyć się z naszą firmą. Trzeba jednak mieć na uwadze konsekwencje obranych zasad i wzorców identyfikacyjnych, aby konsument, który już raz zapamięta naszą markę, nie otrzymywał komunikatów, które mogą wprowadzać go w błąd.

 

 

#Ikonto

Chcesz uzyskać dostęp do tego materiału?

Zarejestruj lub zaloguj się na portalu zafirmowani.pl i dołącz do społeczności firm!
Będziesz mógł promować swoją firmę i otrzymasz bezpłatny dostęp do:

Aplikacji księgowej online

Kontaktów z ekspertami, artykułów i materiałów video

Bazy edytowalnych dokumentów niezbędnych w firmie

Specjalnych ofert i rabatów

Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i funkcjonalności naszego portalu Zafirmowani.pl?

Załóż rachunek w Alior Banku i korzystaj ze wszystkich możliwości portalu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się, jak możesz zmienić te ustawienia i uzyskaj dodatkowe informacje o wykorzystaniu plików cookies